ads

دومین دور جایزه ادبی نوروز برگزار می‌شود

مسوولان خانه ادبیات افغانستان، از برگزاری دومین دور جایزه ادبی نوروز در کابل خبر می‌دهند. محمدحسین محمدی، دبیر خانه ادبیات افغانستان می‌گوید، قرار است تا ماه جدی سال جاری تمام کاندید‌های اولیه بخش رمان و مجموعه داستان این برنامه معرفی شوند.

نویسنده: The Killid Group
3 جدی 1391
دومین دور جایزه ادبی نوروز برگزار می‌شود

مسوولان خانه ادبیات افغانستان، از برگزاری دومین دور جایزه ادبی نوروز در کابل خبر می‌دهند.

محمدحسین محمدی، دبیر خانه ادبیات افغانستان می‌گوید، قرار است تا ماه جدی سال جاری تمام کاندید‌های اولیه بخش رمان و مجموعه داستان این برنامه معرفی شوند.

” جایزه ادبی نوروز ” که در آستانه برگزاری دومین مرحله خود قرار دارد، تنها به بررسی رمان‌ها و مجموعه داستان سه سال اخیر پرداخته و در فرجام، بهترین رمان و مجموعه داستان سه سال اخیر کشور را با حضور پنج تن از داوران مشخص می‌کند.

محمدحسین محمدی، در مورد نحوه برگزاری این برنامه گفت: ” کاندیداهای اولیه این دور تعدادشان زیادتر هست، و تا ده روز دیگر به طور رسمی اعلام خواهد شد، که در نهایت چند نامزد محدود، و در روز پایانی، یک رمان و یک مجموعه داستان به عنوان برنده اعلام خواهد شد.”

دبیر خانه ادبیات افغانستان افزود: “ما صرفاً یک برنده داریم، و احتمال دارد که اگر داوران به نتیجه قطعی نرسند، ما تقدیر داشته باشیم ولی هنوز مشخص نیست، به خاطری که جلسات داوری هنوز تمام نشده است.”

” افغانی بودن نویسنده “، ” فارسی بودن زبان آثار” و “ملاک‌های ادبی و درون‌مایه‌های یک اثر” از معیارهای گزینش آثار دور دوم جایزه ادبی نوروز خوانده شده است.

جایزه ادبی نوروز که به هدف ارج‌گذاری به تلاش‌های خستگی ناپذیر اهل قلم این سرزمین از سوی خانه ادبیات برگزار می‌شود، قرار است نتایج پایانی کار خودرا در 25 دلو سال روان که مصادف با روز جهانی داستان کوتاه می‌باشد در کابل اعلان کند.

گفتنی است، نخستین دوره این جایزه در زمستان سال 1388 در تهران برگزار شده بود. در دوره نخست این جایزه، عتیق رحیمی با رمان “هزارخانه خواب و اختناق” و تقی واحدی با رمان “گلیم باف” به گونه مشترک جایزه بهترین رمان افغانستان را بدست آوردند. و در بخش داستان، آصف سلطان‌زاده با مجموعه داستان “عسکرگریز” جایزه بخش مجموعه داستان را از آن خود کرده بود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA