ads

نگرانی ازتداوم حملات نفوذی مخالفین بر نیروهای خارجی

نفوذ در قطعات نظامی از شیوه های جدیدی میباشد كه اخیرا مخالفین دولت با استفاده ازآن، حملاتی را بالای نیروهای خارجی و امنیتی افغان انجام می دهند. چنانكه در تازه ترین مورد در مركز تربیوی پولیس قوماندانی زون 606 انصار ، یك سرباز پولیس افغان با سلاح دست داشته اش سه سرباز خارجی را كشت و دو تن به شمول یك ترجمان افغان را زخمی کرد.

نویسنده: The Killid Group
3 اسد 1391
نگرانی ازتداوم حملات نفوذی مخالفین بر نیروهای خارجی

نفوذ در قطعات نظامی از شیوه های جدیدی میباشد كه اخیرا مخالفین دولت با استفاده ازآن، حملاتی را بالای نیروهای خارجی و امنیتی افغان انجام می دهند.

چنانكه در تازه ترین مورد در مركز تربیوی پولیس قوماندانی زون 606 انصار ، یك سرباز پولیس افغان با سلاح دست داشته اش سه سرباز خارجی را كشت و دو تن به شمول یك ترجمان افغان را زخمی کرد.

مقامات پولیس درغرب كشور با تایید این رویداد می گویند، حادثه شام یكشنبه بوقوع پیوسته و در نتیجه فیر متقابل فرد مهاجم نیز كشته شده است.

سمنوال عبدالرووف احمدی مسؤل مطبوعاتی پولیس در زون غرب گفت تا هنوز انگیزه این رویداد مشخص نبوده و تحقیقات در زمینه آغاز شده است.

هرچند وقوع اینگونه رویداد ها تازه گی ندارد ولی آنچه باعث نگرانی ها شده، تداوم این گونه حملات میباشد.

معاون شورای ولایتی هرات عدم توجه در روند جذب نیروهای امنیتی افغان به قطعات نظامی را از موارد اساسی بروز اینگونه رویداد ها خوانده تاكید می کند، تا زمانیكه براین مشكلات رسیده گی نشود این حملات تداوم خواهد یافت.

محمد عسكر انوری به این باور است با آنكه سیستم در نظر گرفته شده برای جذب به قطعات امنیتی كامل و جامع است ولی تطبیق آن با مشكلاتی به همراه میباشد.

برخی از كارشناسان نظامی در كشور ضعف نیروهای استخباراتی را از عوامل تاثیر گذار در امر اجرای اینگونه حملات میخوانند.

جنرال عبدالواحد طاقت کارشناس نظامی معتقد است از آنجاییكه در سكتور امنیتی نفوذ مخالفین محسوس است تجزیه و شناخت آنها نیاز به زمان بیشتری دارد.

از جانبی هم حبیب الله حقبین دیگر كار شناس نطامی نقش استخبارات برخی كشور ها را در سازماندهی و انجام اینگونه رویداد ها دخیل دانسته و بر همین امر تاكید دارد.

انجینیر عبدالرحمان صلاحی از صاحب نظران بر این عقیده است كه عدم شناخت دقیق افراد برای جذب در قطعات امنیتی از یكسو وهم چنین نفوذ مخالفین به قطعات امنیتی از طریق  گروه های پیوسته به دولت این زمینه را مساعد ساخته تا مخالفین بتوانند به اهداف شان دست یابند.

نگرانی از تداوم حملات مخالفین بالای نیرو های خارجی  وافغان آنهم در داخل قرار گاه های نظامی در حالی  روبه افزایش میباشد كه قرار است بزودی مرحله سوم انتقال مسؤلیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان تكمیل شود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA