ads

کشته شدن 800 مخالف دولت در فصل بهار

وزارت دفاع ملى، مدعی است که 800 مخالف مسلح دولت در سه ماه اول سال جاری خورشیدی کشته شده اند. جنرال ظاهر عظيمى سخنگوى وزارت دفاع ملى روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری ضمن اعلام این خبر، علاوه کرد

نویسنده: The Killid Group
1 سرطان 1390
کشته شدن 800 مخالف دولت در فصل بهار

وزارت دفاع ملى، مدعی است که 800 مخالف مسلح دولت در سه ماه اول سال جاری خورشیدی کشته شده اند.

جنرال ظاهر عظيمى سخنگوى وزارت دفاع ملى روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری ضمن اعلام این خبر، علاوه کرد که در این مدت 1710 مخالف مسلح دیگر دولت در درگیری با نیروهای امنیتی در سطح کشور زخمی شده اند.

وی همچنین گفت که تنها در ماه جوزا،295 از مخالفین مسلح دولت توسط نیروهای امنیتی کشته و 800 تن از آنان توسط نیروهای امنیتی دستگیر و بازداشت گردیده اند.

سخنگوی وزارت دفاع ملی، تلفات نيروهاى اردوى ملى در سه ماه اول امسال را 68 کشته و 224 زخمی اعلام کرد و علاوه نمود که 80 درصد از قربانیان توسط ماین های کنار جاده و 20 درصد دیگر در جریان درگیری با دشمن کشته و زخمی شده اند.

وی در این کنفرانس خبری همچنین گفت که مراکز اصلى مخالفين مسلح دولت در ولايت های قندهار، هلمند،  ارزگان و فراه از بين رفته و دشمن تحرکات خود را بيشتر بر انفجارات و انتحارات متمرکز کرده است.

عظیمی در مورد آمادگى هاى وزارت دفاع ملى، برای گرفتن مسئوليت هاى امنيتى از نيرو هاى خارجى اعلام کرد که منسوبين  اردوى ملى، از نگاه ظرفيت و کميت به خودکفايى رسيده و مي تواند امنيت بيشتر از حد تعيين شده را تامين کند.

وی همچنین علاوه کرد:” با سپرى شدن هر روز،  آمادگى ها بيشتر شده مي رود تا اين پروسهء برگشت ناپذير، به خوبى سپرى شود.”

مرحلهء اول پروسهء انتقال مسئوليت از نيروهاى خارجى به نيروهاى افغان، در اوايل ماه جولاى سال جارى ميلادى، در هفت منطقه آغاز می شود و قرار است این پروسه تا سال 2014 میلادی کامل گردد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA