ads

میزان تقلب، بالاتر از اعلام کمیسیون است

مسئولان بنياد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان مي گويند: موارد تخطي و تقلب، بيشتر از مراكزی است كه كميسيون مستقل انتخابات آن را اعلام نموده است.  

نویسنده: The Killid Group
11 میزان 1389
میزان تقلب، بالاتر از اعلام کمیسیون است

 

در پی اعلام کمسیون مستقل انتخابات مبنی بر باطل شدن اوراق رأی دهی 39 مرکز رأی دهی در شماری از ولایات  مسئولان بنياد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان مي گويند: موارد تخطي و تقلب، بيشتر از مراكزی است كه كميسيون انتخابات آن را اعلام نموده است.

کمیسیون مستقل انتخابات روز پنجشنبه اعلام کرد: بعد از بررسی ها در خصوص تقلب در پروسه رأی دهی انتخابات 27 سنبله، اوراق رأی دهی 39 مرکز از ولایت های پكتيا، بلخ، نورستان، فراه، فارياب، وردک، بغلان، بادغيس، قندهار و هرات باطل شناخته شده اند.

مسئولان در كميسيون مستقل انتخابات مي گويند: تا كنون نتايج 28 ولايت تكميل شده و بعد از تأييد كميسيون اعلام مي گردد.

فضل احمد معنوي، ریيس اين كميسيون با اشاره به موارد تقلب و تخلف كه در اين مراكز صورت گرفته است گفت: آراي استفاده شده در 38 مركز ديگری كه مربوط ولايات بلخ، فراه، فارياب، وردک، غزني، قندز، بغلان و ننگرهار مي باشد، باز شماری مي گردد.

در این حال، مسئولان بنياد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان مي گويند: موارد تخطي و تقلب، بيشتر از مراكزی است كه كميسيون انتخابات آن را اعلام نموده است.

مسئولان كميسيون مستقل انتخابات در حالي از رسيده گي به تمامي تقلب ها و تخلف هایي كه در جريان انتخابات ولسي جرگه صورت گرفته اطمينان مي دهند.

بر بنیاد گزارش های بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان در 280 مركز رأي دهي در 28 ولايت، صندوق هاي رأي به گونه غيرقانوني پر شدند كه بيانگر تقلب گسترده در اين مراكز است.

همچنان استفاده از كارت هاي جعلي در 350 مركز نيز گزارش شده است.

با اين حال، برخي از آگاهان امور بر این باور اند: با توجه به زورگويي ها و قانون شكني ها، بعيد است که كميسيون مستقل انتخابات بتواند قانون را روی همگان به گونه يكسان تطبیق کند؛ چنانچه در روز برگزاري انتخابات، ديده شد كه فشار كانديدهاي قدرتمند و حاميان آنها بر كارمندان كميسيون انتخابات، باعث گردید تا آنان مواد انتخابات را در اختيار افراد متقلب قرار دهند و در مواردی هم كارمندان كميسيون انتخابات نتوانستند بي طرفي شان را حفظ کنند. ازاين رو، با تقلب کاران در انجام تقلب، همكاري نمودند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA