ads

مداخله مقامات در کمیسیون شکایات انتخاباتی

مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی از مداخله برخی مقامات عالی رتبه دولتی در انتخابات ولسی جرگه سالروان خبر میدهند.

نویسنده: The Killid Group
15 سنبله 1389
مداخله مقامات در کمیسیون شکایات انتخاباتی

مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی از مداخله برخی مقامات عالی رتبه دولتی در انتخابات ولسی جرگه سالروان خبر میدهند.

به گفته مسوولان این مقامات بلندپایه دولتی از امکانات دولتی به نفع نامزدان مورد نظر شان استفاده نموده اند.

احمد ضیا رفعت عضو و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی در نشست خبری به خبرنگاران گفت، شکایاتی را مبنی بر مداخله مقامت بلند پایه دولتی دریافت کرده اند و نگران اند تا این مقام های بلند پایه دولتی در بعضی از حوزه های انتخاباتی که کاندیدا نفوذ نمایند.

وی در مورد افشای هویت مقامات بلند پایه دولتی که از نامزدان مورد نظرشان حمایت کرده اند گفت، در صورت دست یافتن به یک فرصت مناسب نام های شانرا افشا خواهد کرد.

ولی رفعت در مورد سوء ظن های که در مورد برخی مقامات بلندپایه دولتی مبنی بر حمایت از نامزدان وجود داشت گفت، با وجود اینکه اسناد و شواهد در دست نیست ولی به آنان گفته شده تا از این نوع تخطی ها دست بکشند.

احمد ضیا رفعت از دولت خواست تا برنامه مشخصی را بمنظور جلوگیری از مداخلات و حمایت کارمندان بلند پایه ای دولتی به نفع کاندیدان روی دست بگیرد.

از سوی دیگر معصومه محمدی کاندیدای مستقل ولسی جرگه در ولایت کابل میگوید، حمایت نامزدان توسط مقامات عالی رتبه دولتی نه تنها نگرانی را نزد نامزدان انتخابی ولسی جرگه کشور بوجود میاورد بلکه روی رقابت سالم که میان نامزدان انتخابات وجود دارد اثر گذار میباشد.

ولی بر اساس گزارش رسانه های داخلی مقامات کشور گفته اند، دولت از هر نوع مداخله در امور انتخابات جلوگیری مینماید.

از سوی دیگر سیامک هروی معاون سخنگوی رئیس جمهور درتماس به یکی از رسانه های داخلی گفته است، حامدکرزی به ارگان های محل و وزارت امورداخله کشور هدایت داده تا آن عده از ولسوالان و قوماندانان امنیه که اقارب شان را در انتخابات ولسی جرگه کاندید کرده اند، از محلات وظایف شان به دیگر نقاط کشور تبدیل شوند.

به گفته مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی تاکنون 1500 شکایات از نامزدان انتخابات دریافت شده است.

بر پایه گزارشها، اقارب شماری از مقامات دولتی در انتخابات ولسی جرگه کاندید هستند و بیم آن می رود این کاندیدان از امکاناتی که اقارب شان در پست های دولتی در اختیار دارند، استفاده کنند.

انتقادهایی نیز وجود دارد که اقدام دولت برای جلوگیری از مداخلات مقامات دولتی و محلی در روند انتخابات بسیار ناوقت است و نمی تواند کارساز باشد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA