ads

اعلام حمایت ایران از طرح مذاکره با طالبان

کشور ایران از روند مذاکره میان حکومت افغانستان و  طالبان که در بهتر شدن وضعیت امنیتی این کشور مؤثر واقع شود حمایت میکند.

نویسنده: The Killid Group
15 دلو 1388
اعلام حمایت ایران از طرح مذاکره با طالبان

کلید * پانزدهم دلو 1388
کشور ایران از روند مذاکره میان حکومت افغانستان و  طالبان که در بهتر شدن وضعیت امنیتی این کشور مؤثر واقع شود حمایت میکند.
این مطلب را رحیم یکتا محمدی سرکونسل جمهوری اسلامی ایران مقیم هرات عصر روز چهارشنبه در یک نشست خبری که به مناسبت آغاز دهه فجر ) پیروزی انقلاب اسلامی ایران ) برگزار شده بود به رسانه ها بیان داشت.
آقای محمدی همچنان از افغانها به حیث ملت رشید یاد کرد و افزود که ایران از امنیت، آرامش و استقلال افغانستان حمایت خواهد کرد.
در این اوآخر حکومت افغانستان طرح مذاکره با طالبان را روی دست گرفته که این موضوع از سوی سران و نماینده گان بیش از 60 کشور جهان در کنفرانس بین المللی لندن مورد تأید قرار گرفت.
سرکونسل ایران در هرات همچنان اعلان نمود که مقمات آن کشور 30 میلیون دالر آمریکایی را اظافه از تعهد صورت گرفته به بازسازی افغانستان اختصاص داده است.
بنا به اظهارات وی قرار است این مبلغ در عرصه ساخت مکاتب ، کلینیک ، اعمار سرک و دیگر عرصه ها به مصرف رسد.
وی در واکنش به کشته شدن پنج شهروند افغان از سوی ماموران امنیتی ایران ابراز تاسف کرد و گفت ،به دلیل مرز مشترک طولانی دو کشور که  بیش  از ٩٠٠ کیلومتراست، گاهی وقت اینگونه رویداد ها رخ میدهد.
اين پنج  افغان، چهار روز قبل، زمانى که عازم  ايران بودند، در منطقۀ زهک شهرستان  ولايت زابل  ايران  مورد حمله نيروهای سرحدی آنکشور قرار گرفتند و به قتل رسيدند.
مقامات افغان میگویند تا به حال جسد یکتن از افراد مقتول در دست مرزبانان ایرانی قرار دارد .

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید

به اشتراک بگزارید

طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA