ads

گشایش شانزده پروژه‌ی آموزشی درهرات

شانزده پروژه توسعه‌یی آموزشی در ولایت هرات گشایش یافت، غلام فاروق وردک؛ وزیر معارف کشور در سفر به ولایت هرات، شانزده  پروژه‌ی آموزشی را در بخش معارف با هزینه 244 میلیون افغانی افتتاح و تهداب‌گذاری کرد.  

نویسنده: The Killid Group
10 عقرب 1392
گشایش شانزده پروژه‌ی آموزشی درهرات

شانزده پروژه‌ی توسعه‌یی آموزشی در ولایت هرات گشایش یافت.

غلام فاروق وردک؛ وزیر معارف کشور در سفر به ولایت هرات، شانزده  پروژه‌ی آموزشی را در بخش معارف با هزینه 244 میلیون افغانی افتتاح و تهداب‌گذاری کرد.

 

این طرح‌ها شامل تهداب گذاری ساختمان‌های تدریسی و لابراتوارهای مکاتب، طرح‌های الحاقی، ساختمان‌های انستتیوت‌ها و تربیه معلم درسطح شهر و ولسوالی‌ها می‌شوند.

مسوولان ریاست معارف هرات می‌گویند یکی از این پروژه‌ها ساختمان یک مکتب هشت صنفی در قریه “خاتم النبیین” ولسوالی گذره هرات است که از سوی “غلام فاروق وردک”  وزیر معارف کشور تهداب گذاری شد.

بصیر احمد آروین طاهری؛ رییس معارف هرات می‌گوید در این ساختمان، هشت صنف درسی، چهار اطاق اداری، دیوار احاطه، میز و چوکی به شاگردان و میدان بازی برای متعلمان درنظر گرفته شده است.

وی افزود  که این طرح از سوی تیم بازسازی ولایتی PRT ایتالیا تهداب گذاری شده است.

بنا به اظهارات وی،  برای اعمار این ساختمان 8 میلیون و 300 هزار افغانی هزینه شده است.

گفته می‌شود شاگردان این مکتب پیش از این در مکان‌های کرایی و فضای باز سرگرم فراگیری درس بودند.

در همین حال “غلام فاروق وردک” وزیر معارف کشور می‌گوید که برنامه دارد تا با همکاری سایر موسسات کمک کننده صدها ساختمان مکاتب را در ولایت‌های کشور کشور اعمار کند.

وی افزود که در حال حاضر وزارت معارف جهت انکشاف و توسعه بخش  معارف کشور برنامه خاصی روی دست دارد که در حال تطبیق شدن است.

همچنان، وزیر معارف کشور ساختمان‌های تدریسی ریاست تربیه معلم ولایت هرات که به صورت اساسی ساخته شده است را افتتاح نمود.

طرح احداث ساختمان‌های تدریسی ریاست تربیه معلم در دو بلاک که هر کدام دارای 20 اطاق درسی و سرویس‌های مجهز بهداشتی است،9 ماه پیش در شهر هرات آغاز شد.

گفتنی‌ست، 34 میلیون افغانی هزینه مورد نیاز این ساختمان‌ها از سوی نظامیان امریکایی پرداخت شده است.

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA