ads

گدایی در هرات تعمیم می‎یابد

شماری از باشندگان هرات از افزایش گداها، به‎ویژه اطفال، در سطح شهر این ولایت ابراز نگرانی کرده و از بی‎پروایی مسوولان امور در این مورد انتقاد می‎کنند. به گفته این شهروندان، گدایی برای شماری از این افراد تبدیل به حرفه شده و شماری دیگر از روی ناچاری و فقر تن به این کار داده‎اند. آنان می‎افزایند اگر به وضعیت کنونی این افراد، به‎ویژه اطفال، از سوی دولت توجهی صورت نگیرد، این مشکل در آینده نه چندان دور، حادتر خواهد شد. در همین حال، عبدالقیوم افغان، رییس اداره کار و امور اجتماعی هرات، اگرچه آمار افراد متکدی در این ولایت را مشخص نمی‎کند اما می‎گوید که این اداره در سال جاری برای 450 خانواده مستضعف، مواد خوراکی و غیرخوراکی کمک کرده است. وی می‎افزاید بخش اعظم گداها در شهر را اطفال تشکیل می‎دهند و این اداره در سال جاری قرار است 5000 طفل متکدی و روی سرک را مورد حمایت قرار دهد.

نویسنده: zekria
25 جدی 1395
گدایی در هرات تعمیم می‎یابد

شماری از باشندگان هرات از افزایش گداها، به‎ویژه اطفال، در سطح شهر این ولایت ابراز نگرانی کرده و از بی‎پروایی مسوولان امور در این مورد انتقاد می‎کنند. به گفته این شهروندان، گدایی برای شماری از این افراد تبدیل به حرفه شده و شماری دیگر از روی ناچاری و فقر تن به این کار داده‎اند. آنان می‎افزایند اگر به وضعیت کنونی این افراد، به‎ویژه اطفال، از سوی دولت توجهی صورت نگیرد، این مشکل در آینده نه چندان دور، حادتر خواهد شد. در همین حال، عبدالقیوم افغان، رییس اداره کار و امور اجتماعی هرات، اگرچه آمار افراد متکدی در این ولایت را مشخص نمی‎کند اما می‎گوید که این اداره در سال جاری برای 450 خانواده مستضعف، مواد خوراکی و غیرخوراکی کمک کرده است. وی می‎افزاید بخش اعظم گداها در شهر را اطفال تشکیل می‎دهند و این اداره در سال جاری قرار است 5000  طفل متکدی و روی سرک را مورد حمایت قرار دهد.
با این حال، مقام‎های محلی هرات حضور این افراد را موجب انواع بی‎نظمی‎ها در سطح شهر دانسته و می‎گویند که چندین اداره کلیدی در هرات برای حل مشکلات این دسته از افراد فعالیت دارند. جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات، می‎گوید برای برخی از این افراد، تکدی‎گری به یک شغل پردرآمد تبدیل شده که قرار است به زودی اداره محلی هرات به همکاری چندین اداره کلیدی، این افراد را شناسایی و برای جمع‎آوری آنان اقدام کند.
نورالدین احمدی، رییس اداره سره میاشت در غرب کشور، فقر، بیكاری، مهاجرت‎ها و همچنان موجودیت افراد معتاد را از عوامل عمده افزایش شمار گداها در هرات دانسته و می‏گوید که متأسفانه حکومت هیچ برنامه‎ای برای جمع‎آوری این گداها و رسیدگی به مشکلات آنان ندارد. احمدی می‎افزاید که این اداره در سال‎های گذشته به همکاری چند اداره دیگر، مسوولیت جمع‎آوری این افراد را به دوش داشت، اما در حال حاضر به دلیــل نبــود بـودجــه مشخص در این بخش، توان رسیدگی به مشکلات گداها در هرات را ندارد.
در همین حال، شماری از گداها، ضعف اقتصادی و عدم توانایی انجام کار را از مواردی بیان می‎کنند که منجر شده تا دست به تکدی بزنند. این در حالی است که به گفته مقام‎ها، بیش از 80 درصد از گداها در هرات را افراد غیرمستحق و تنها 20 درصد شان را افراد مستضعف و نیازمند کمک، تشکیل می‎دهند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA