ads

کمیسون مستقل انتخابات: تغیر در تقویم برگزاری انتخابات ممکن نیست

مسئولان کمیسون مستقل انتخابات می گویند که هیچ گونه تغییری در تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بوجود نخواهد امد.

نویسنده: Abdul Malik Atash
27 سنبله 1398
کمیسون مستقل انتخابات: تغیر در تقویم برگزاری انتخابات ممکن نیست

مسئولان کمیسون مستقل انتخابات می گویند که هیچ گونه تغییری در تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بوجود نخواهد امد.

عبدالعزیز ابراهیمی معاون سخنگوی کمیسون مستقل انتخابات می گوید تمام آمادگی ها برای برگزاری انتخابات مطابق پلان عملیاتی گرفته شده و انتخابات به تاریخ 6 میزان سال جاری برگزار خواهد شد.

هم چنان درانی وزیری معاون سخنگوی ریاست جمهوری نیز بر عدم تغیر در تقویم انتخاباتی تاکید نموده و می گوید:« حکومت افغانستان متعهد به برگزاری انتخابات به تاریخ معین آن است و هیچ تغییری در ان ایجاد نخواهد شد.»

در عین حال از  نمایندگان مردم در ولسی جرگه  می گویند هر چند تقلب در انتخابات برای آنها پذیرفتنی نیست؛ اما اگر انتخابات به تعویق بیفتد هیچ تضمینی برای بهتر شدن اوضاع وجود ندارد.

کمیسون مستقل انتخابات و حکومت افغانستان در حالی به برگزاری انتخابات در زمان معین آن تاکید می کند که نهاد های ناظر بر انتخابات بدلیل نرسیدن مواد اساس انتخاباتی به همه ولسوالی ها و مساعد نبودن فضای امنیتی خواستار تعویق زمان برگزاری انتخابات شده اند.

نوراحمد نورانی یکی ازاعضای موسسه دیدبان آزاد افغانستان (فتوا) می گوید که کمیسون مستقل انتخابات برای برگزاری انتخابات شفاف و جلوگیری از تقلب باید این پیشنهاد نهاد های ناظر بر انتخابات را بپذیرد.

وی می گوید کمیسون مستقل انتخابات نتوانسته مطابق پلان عملیاتی از قبل آماده شده خود عمل کند و اگر انتخابات 6 میزان برگزار گردد یک بار دیگرتجربه انتخابات گذشته تکرار خواهد شد.

گفتنی است که شبکه نهاد های ناظر بر انتخابات در حالی خواهان تعویق تاریخ انتخابات به 26 میزان هستند که به دلیل جنگ و تهدید های امنیتی  کمیسون مستقل انتخابات  در انتقال  مواد اساس و غیر اساس به ولایات به مشکل زیاد مواجه بود و اکنون هم به دلیل تهدیدات امنیتی انتقال مواد اساس از مراکزولایات به ولسوالی و مراکز رای دهی به مشکل مواجه است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA