ads

کمتر از 50 درصد واجد شرایط رای دهی ولایت بلخ در انتخابات شرکت کرده بودند

مسؤلان امنیتی، والی و رؤسای کمیسیون های انتخاباتی ولایت بلخ، می گویند که اشتراک مردم در انتخابات ریاست جمهوری در این ولایت، کمرنگ بود. به گفته آنان در ولایت بلخ نزدیک به 460 هزار تن واجد شرایط رای دهی بودند؛ اما در در انتخابات نزدیک به 60 هزار تن در سطح شهر و ولسوالی های […]

نویسنده: Abdul Malik Atash
7 میزان 1398
کمتر از 50 درصد واجد شرایط رای دهی ولایت بلخ در انتخابات شرکت کرده بودند

مسؤلان امنیتی، والی و رؤسای کمیسیون های انتخاباتی ولایت بلخ، می گویند که اشتراک مردم در انتخابات ریاست جمهوری در این ولایت، کمرنگ بود.

به گفته آنان در ولایت بلخ نزدیک به 460 هزار تن واجد شرایط رای دهی بودند؛ اما در در انتخابات نزدیک به 60 هزار تن در سطح شهر و ولسوالی های بلخ، به پای صندوق های رأی رفته و از حق رأی خود استفاده کرده اند.

محمد اسحق رهگذر والی این ولایت امروز (یکشنبه، 7میزان) طی نشست خبری، تهدیدات امنیتی و مشکلات تخنیکی کمیسیون های مستقل انتخابات را از جمله علت های عدم اشتراک مردم در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد.

او هم چنان افزود:« این عوامل باعث شده است که مردم نسبت به پروسه انتخابات بی باور شده و کم تر علاقه نشان می دهند تا به پای صندوق های رأی بروند.»

در همین حال انجلا عزیزی مسئول کمیسیون شکایات انتخاباتی در بلخ می گوید که تا حال 53 مورد شکایت از سطح شهر مزارشریف ثبت این کمیسیون گردیده که اکثریت این شکایت ها مربوط به مشکلات تخنیکی کمیسیون مستقل انتخابات بلخ می باشد.

از سوی هم محمد ایوب بیانی ریس کمیسیون مستقل انتخابات این ولایت از جمع آوری صندوق های رأی دهی این ولایت خبر داده  و می افزاید که نزدیک به 90 درصد صندوق های رأی دهی از سرتاسر ولایت بلخ جمع آوری شده و به گدام این کمیسیون انتقال داده شده است.

به گفته او تا حال 57 هزار آرای شهروندان شهر مزارشریف و بیشتر ولسوالی های بلخ به کمیسیون انتقال یافته است.

این مسئولان می افزایند که مخالفان مسلح دولت روز انتخابات ریاست جمهوری بالای 8 مرکز رأی دهی در ولسوالی های بلخ، چهاربولک، شولگره و زاری حمله نمودند که برای چندین ساعت پروسه رأی دهی را در آن ساحات مختل ساخته اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA