ads

کرزی: خارجی ها برای منافع شان به افغانستان آمده اند

رئیس جمهور از قدرت های بزرگ جهان که نیروهای شان در افغانستان حضور دارند به شدت انتقاد می کند و می گوید: این کشورها به خاطر حفظ منافع خود شان به افغانستان آمده اند.  

نویسنده: The Killid Group
11 میزان 1389
کرزی: خارجی ها برای منافع شان به افغانستان آمده اند

 

حامد كرزي، رئیس جمهور کشور، از قدرت های بزرگ جهان که نیروهای شان در افغانستان حضور دارند به شدت انتقاد کرد و گفت: این کشورها به خاطر حفظ منافع خود شان به افغانستان آمده اند.

وی که روز شنبه در مراسم تفویض مدال ها و ترفیعات افسران عالی رتبه پولیس، اردوی ملی و امنیت ملی کشور سخن می گفت، افزود: کشورهای جهان درد مردم افغانستان را در زمان جنگ ها نشنیدند، اما پس از 11 سپتامبر به خاطر منافع خود شان به افغانستان آمدند.

آقای کرزی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:هر کشور خارجی به دنبال منفعت ملی خود است. روزی شاید برسد که همین جامعه جهانی که امروز به ما کمک می کند، دیگر در افغانستان منفعتی برای خود نبیند و طوری که در یک لحظه رفتند، باز هم بروند. پس از پیروزی مجاهدین در سال ۱۳۷۱ خورشیدی، همه سفارتخانه های کشورهای متحد مجاهدین، که در زمان جنگ علیه ارتش شوروی سابق از مجاهدین حمایت می کردند، در کابل بسته شدند.

این گفته های رییس جمهور در حالی است که نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان و دولت های آنان همواره می گویند: هدف اساسی شان کمک به روند دموکراسی، از بین بردن تروریستان و بازسازی افغانستان است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA