ads

وضعیت در شهر غزنی به حالت عادی برگشته است

مقام‎های محلی غزنی می‎گویند که وضعیت در شهر غزنی، مرکز این ولایت، پس از پنج روز جنگ، دوباره به حالت عادی خود برگشته است.

نویسنده: asir
24 اسد 1397
وضعیت در شهر غزنی به حالت عادی برگشته است

مقام‎های محلی غزنی می‎گویند که وضعیت در شهر غزنی، مرکز این ولایت، پس از پنج روز جنگ، دوباره به حالت عادی خود برگشته است.
صدها جنگجوی گروه طالبان پنج‎شنبه‎شب گذشته به شهر غزنی حمله کردند و تا ناوقت روز گذشته در بخش‎هایی از این شهر با نیروهای دولتی درگیری داشتند.
محمدعارف نوری، سخنگوی والی غزنی، می‎گوید که در حال حاضر وضعیت در شهر غزنی به حالت عادی خود برگشته است و شماری از ادارات دولتی، مراکز صحی، مارکیت‎ها و دکان‎ها که قبلاً به دلیل این جنگ بسته شده بود، دوباره باز شده است.
شماری از شبکه‎های مخابراتی نیز دوباره به فعالیت خود آغاز کرده‎اند.
نوری همزمان تصریح کرد که علی‎رغم تغییر وضعیت در شهر غزنی، هنوز هم تهدیدات در برابر این شهر به صورت کامل برطرف نشده است.
به گفته او، هم اکنون درگیری‎های شدیدی در روستاهای پیرامون شهر غزنی جریان دارد و نیروهای دولتی در حال تصفیه این روستاها از وجود جنگجویان طالبان اند.


محمدعارف نوری از جانب دیگر می‎گوید که به دلیل تعطیل شدن فعالیت شبکه‎های مخابراتی و بروز اختلال در سیستم ارتباطات، آمار مجموعی کشته‎ها و زخمی‎های این جنگ تا هنوز گردآوری نشده است.
نوری در مصاحبه با کلید گفت که براساس آمارهای موجود، بیش از 40 فرد ملکی، 100 نیروی دولتی و 400 عضو گروه طالبان در جریان جنگ‎های پنج روزه شهر غزنی کشته شده‎اند.
به گفته او، بیشتر افراد ملکی که در این جنگ کشته شده‎اند، کارمندان ادارات دولتی هستند و از سوی جنگجویان طالبان در خانه‎های شان تیرباران شده‎اند.
محمدعارف نوری می‎گوید که به افراد ملکی در روستاهای پیرامون شهر غزنی نیز تلفات سنگین وارد شده است و اما حکومت محلی غزنی هنوز موفق به جمع‎آوری معلومات در این باره نشده است.
همچنان درباره شمار دقیق زخمی‎های این جنگ نیز معلوماتی در دست نیست و نوری می‎گوید که به شمول افراد ملکی، صدها نفز از هر دو طرف جنگ زخمی شده‎اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA