ads

وضعیت امنيتي به مصئونيت غذايي بستگی دارد

وزير زراعت، آبياري و مالداري در مراسم توزيع تخم اصلاح شده وكود كیميايي براي دهقانان منطقه قره باغ كابل با اعلام اين مسئله گفت: دسترسي كافي به غذاي مناسب، در برقراری امنیت در كشور نقش اساسي دارد.  

نویسنده: The Killid Group
14 میزان 1389
وضعیت امنيتي به مصئونيت غذايي بستگی دارد

محمد آصف رحيمي، وزير زراعت، آبياري و مالداري در مراسم توزيع تخم اصلاح شده وكود كیميايي براي دهقانان منطقه قره باغ كابل با اعلام اين مسئله گفت: دسترسي كافي به غذاي مناسب، در برقراری امنیت در كشور نقش اساسي دارد.

وی افزود: در سال جاري بيش از 360 هزار دهقان در 34 ولايت كشور از  برنامه توزيع تخم اصلاح شده بهره خواهند برد و بيش از 140 هزار هكتار زمين جديد تحت كشت تخم هاي اصلاح شده قرارخواهند گرفت.

طبق اين خبر، برنامه توزيع تخم هاي اصلاح شده در سال 2010 درحدود 90 مليون دالر هزينه در بر دارد.

به گفته مقامات دولتي، 64 مليون دالر از اين مبلغ توسط اداره انكشافي ايالات متحده امريكا و باقي آن از سوي كشورهاي بريتانيا، فرانسه و جاپان تمويل مي گردد.

ايكن بيري، سفير ايالات متحده امريكا نيز كه در محفل توزيع تخم اصلاح شده به دهقانان اشتراك داشت، به خبرنگاران گفت: حكومت ايالات متحده امريكا، يكجا با شركاي تطبيق كننده، متعهد است كه در جهت بهبود توليد گندم افغانستان با وزارت زراعت همكاري نمايد و در ساحاتی كه دهقانان گندم كشت مي كنند مساعدت هاي تخنيكي را فراهم سازيم تا آنها بتوانند محصولات شان را افزايش دهند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA