ads

نگرانی اعضای شورای ولایتی بلخ از افزایش نا امنی ها در این ولایت

باشندگان شهر مزارشریف و شماری از اعضای شورای ولایتی بلخ از افزایش نا امنی ها در این ولایت ، ابراز نگرانی نموده و از حکومت خواهان راه اندازی عملیات های هوایی در ساحات نا امن این ولایت شده اند. اعضای شورای ولایتی بلخ ادعا دارند که طالبان در چندین ولسوالی ولایت بلخ تسلط کامل داشته […]

نویسنده: Abdul Malik Atash
30 جوزا 1398
نگرانی اعضای شورای ولایتی بلخ از افزایش نا امنی ها در این ولایت

باشندگان شهر مزارشریف و شماری از اعضای شورای ولایتی بلخ از افزایش نا امنی ها در این ولایت ، ابراز نگرانی نموده و از حکومت خواهان راه اندازی عملیات های هوایی در ساحات نا امن این ولایت شده اند.

اعضای شورای ولایتی بلخ ادعا دارند که طالبان در چندین ولسوالی ولایت بلخ تسلط کامل داشته و در کنار باج گیری از باشندگان محل، محکمه های صحرایی را نیز به راه می اندازند.

سید عبدالله مسرور معاون شورای ولایتی بلخ، نیروهای امنیتی را در سرکوبی مخالفان مسلح دولت نا کام دانسته می گوید:” تا زمانی که حملات هوایی و زمینی بالای لانه های مخالفان مسلح دولت به شکل دوام دار و دایمی صورت نگیرد روحیه طالبان تضعیف نخواهد گردید.”

در همین حال شماری از باشندگان ولایت بلخ، اوضاع امنیتی این ولایت را در مقایسه با ماه های گذشته بدتر توصیف نموده و می افزایند که  این وضعیت، سبب نگرانی آنان شده و  از حکومت می خواهند تا در این مورد توجه جدی نمایند.

از سوی هم، آنان شایعه پراگنی های مخالفان مسلح دولت را در داخل شهر مزارشریف باعث نگرانی و پریشان شدن اذهان مردم دانسته، خواهان به کیفر رساندن عاملان آن شده اند.

در همین حال، عادل شاه عادل سخنگوی پولیس بلخ به کلید می گوید، نیروهای امنیتی افغان در تمام نقاط ولایت بلخ به خصوص شهر مزارشریف تسلط کامل داشته و طالبان توانایی حمله بالای شهر مزارشریف و یا مرکز یک ولسوالی ر دراین ولایت را ندارند.

وی می پذیرد که در این اواخر نفوذی های طالبان در شهر مزارشریف به یک سلسه شایعه پراگنی ها دست زده و باعث نگرانی باشندگان این شهر شده است.

این در حالی است که قول اردوی 209 شاهین، عملیات مشترک و وسیعی را زیر نام شاهین 207 از سه روز به این سو در ولسوالی های نا امن ولایت بلخ به راه انداخته است.

این عملیات را نیروهای هوایی کشور حمایت و پشتیبانی نموده و تا کنون ده ها مخالف مسلح دولت را در ولسوالی های بلخ، دولت آباد و نهر شاهی از بین برده و چندین روستا را از وجود مخالفان مسلح دولت پاک سازی کرده اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA