ads

نمایشگاه هنری وفرهنگی گسست وپیوست دربلخ راه اندازی شد

نمایشگاه هنری و فرهنگی زیرنام گسست و پیوست ازسوی دفتر بین المللی روانی واجتماعی (ایپسو)در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ راه اندازی شد. مسولان هدف از راه اندازی این نمایشگاه را معرفی وسایل کاربردی تاریخی و قدیمی  برای شهروندان این ولایت می خوانند. مهدی نیازی مسول دفتر اجتماعی وروانی ایپسو راه اندازی این نمایشگاه را […]

نویسنده: The Killid Group
26 اسد 1394
نمایشگاه هنری وفرهنگی گسست وپیوست دربلخ راه اندازی شد

نمایشگاه هنری و فرهنگی زیرنام گسست و پیوست ازسوی دفتر بین المللی روانی واجتماعی (ایپسو)در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ راه اندازی شد.

مسولان هدف از راه اندازی این نمایشگاه را معرفی وسایل کاربردی تاریخی و قدیمی  برای شهروندان این ولایت می خوانند.

مهدی نیازی مسول دفتر اجتماعی وروانی ایپسو راه اندازی این نمایشگاه را پل ارتباط میان نسل گذشته و نسل امروز دانسته می گوید: برگزاری این چنین نمایشگاه ها می تواند پیوست های فرهنگی را میان نسل های گذشته، حال و آینده بوجود بیاورد.

به گفته وی، این  نمایشگاه برای دو روز در شهرمزارشریف ادامه دارد و بازدید از آن برای همه شهروندان کشور آزاد می باشد.

بااین حال شماری از بازدید کننده گان وفرهنگیان  در ولایت بلخ راه اندازی این چنین  نمایشگاه ها را برای تقویت مسایل فرهنگی  موثر می دانند.

انان  دولت ومسولان بخش فرهنگی کشور می خواهند تا در بخش حفظ ونگهداشت فرهنگ و آثار گذشته گان تلاش بیشترنمایند.

این در حالیست که حکومت در چندین دهه گذشته به دلیل جنگ وناامنی ها توجه جدی روی حفظ ونگهداشت آثار باستانی و نسل های گذشته نکرد؛ اما در حال حاضر  شماری از جوانان وفرهنگیان در ولایات مختلف کشور به ویژه در بلخ با راه اندازی این چنین نمایشگاه ها ازدولت ومردم میخواهند که در بخش حفظ ونگهداشت آثار باستانی توجه جدی نمایند تا  مردم با  دیدن این آثار بتوانند با طرز زنده گی و استفاده گذشته گان شان آشنای پیدا کنند .

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA