ads

مسئولان کمیسون انتخابات در هرات: 33 مرکز رای دهی در این ولایت مسدود خواهد ماند

مسئولان کمیسون مستقل انتخابات در هرات از مسدود ماندن 33 مرکز به دلیل تهدیدات بلند امنیتی در روز انتخابات در مربوطات این ولایت خبر می دهند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
21 سنبله 1398
مسئولان کمیسون انتخابات در هرات: 33 مرکز رای دهی در این ولایت مسدود خواهد ماند

مسئولان کمیسون مستقل انتخابات در هرات از مسدود ماندن 33 مرکز  به دلیل تهدیدات بلند امنیتی در روز انتخابات در مربوطات این ولایت خبر می دهند.

داود صدیق‌زاد رئیس دفتر ولایتی کمیسون مستقل انتخابات در هرات می گوید که ازمیان 300 مرکز در هرات 33 مرکز در ولسوالی های  گلران، ادرسکن، چشت، فارسی، زاول و کوه زور بخاطر سطح بلند تهدیدات امنیتی مسدود خواهند بود.

به گفته او  در حدود 71 مرکز دیگر نیز در معرض تهدیدات بلند امنیتی قرار دارند.

وی تاکید دارد که نیروهای امینتی تلاش دارند تا سطح تهدیدات امنیتی  بخاطر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کاهش یابد.

کمیسیون مستقل انتخابات در حالی از مسدود ماندن 33مرکز در هرات خبر می‌دهند که مسئولان دفتر ولایتی مجتمع جامعه مدنی افغانستان(مجما) در هرات بزرگترین چالش در مقابل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را ناامنی‌ها عنوان می‌نمایند.

سیداشرف سادات مسئول این اداره می‌گوید که نگرانی شدید در رابطه به سطح بلند تهدیدات امنیتی  تا اکنون که حدود کمتر از سه هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده وجود دارد.

به باور او نا امنی‌ها باعث خواهد شد که ناظران نتوانند به تمام سایت‌های انتخاباتی جهت نظارت این روند حضور داشته باشند.

از سوی دیگر جواد عمید یک تن از فعالان مدنی در هرات  بر مهم بودن نقش ناظران بر انتخابات تاکید کرده  و می‌گوید:« حضور گسترده نهادهای ناظر در روز  انتخابات باعث تضمین شفافیت این روند ملی خواهد شد.»

آقای عمید تاکید دارد که تا زمان برگزاری انتخابات زمان اندکی باقی‌است و نیروهای امنیتی و کمیسیون مستقل انتخابات  باید در تلاش اقدامات جدی جهت تامین امنیت سایت‌های انتخاباتی باشند.

این در حالیست که چندی پیش مسئولان محلی هرات در جلسه شورای نظامی از تدابیر جدی امنیتی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند؛ اما به باور برخی آگاهان با گسترش نفوذ طالبان در بیشتر مناطق ولسوالی های این ولایت شرایط برگزاری انتخابات در آن ساحات ممکن نیست.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری  که در آن هجده تن خود را نامزد کرده اند بتاریخ ششم میزان برگزار شود.

گفتنی است این انتخابات با هزینه 149 ملیون دالر و اشتراک 9.5 ملیون رای دهنده در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA