ads

فصل گرما و شوق گردشگری در بامیان

همه ساله در فصل تابستان و گرم شدن هوا تعداد بازدید کنندگان از پارک ملی بند امیر افزایش می یابد.

نویسنده: Abdul Malik Atash
23 اسد 1398
فصل گرما و شوق گردشگری در بامیان

همه ساله در فصل تابستان و گرم شدن هوا تعداد بازدید کنندگان از پارک ملی بند امیر افزایش می یابد.

باشندگان ولایت های مختلف کشور و بعضا گردشگران خارجی برای دیدن از مناظر طبیعی بند امیر به ولایت بامیان سفر می کنند.

مقام های محلی ولایت بامیان از افزایش گردشگران و بازدیدکننده ها در روز های عید و ایام رخصتی در پارک ملی بند امیر ابراز خرسندی می نمانید.

اسلم جوادی رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ بامیان به کلید می گوید:« تابستان مشهور به فصل توریست در بامیان است و در یک هفته گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر از بندامیر دیدن نموده اند که روزانه ۵ الی ۱۵ هزار نفر گردشگر به بامیان سفر می کنند.»

بندامیر در ولسوالی یکه و لنگ و به فاصله ۷۵ کیلومتری غرب مرکز بامیان موقعیت دارد که بخاطر مناظر زیبائی طبیعی، جهیل های قشنک و مکان امن برای دختران و زنان سبب شده است که سالانه ده ها هزار نفر از این مکان بازدید نماید.

مریم شهزاد یکی از بازدیدکننده های که از کابل به بامیان آمده می گوید:« بندامیر بهترین جای دنیا است و واقعآ لذت بخش است، در این ساحه انسان احساس متفاوت دارد، امنیت، مهمانوازی، خوبی و خوشی را در بامیان احساس می کنیم.»

بامیان یکی از ولایات امن افغانستان می باشد و بخاطر داشتن ده ها آبدات تاریخی، مناظر زیبائی طبیعی، موجودیت حیوانات و پرنده گان مختلف، مشهور به مرکز گردشگری و توریستی افغانستان است.

به اساس آمار ها در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷خورشیدی در حدود ۴۰۰ هزار نفر از این ساحه و از بامیان دیدن نموده بود و بیش از چهار میلیارد افغانی عاید ناخالص بدست آمده بود.

نجف یکی از بازدیدکننده ها که از مزار شریف به بند امیر همرای دوستانش آمده می گوید:«‌ من آببازی نمودم و تمام گرمی مزار از بین رفت و خیلی احساس آرامش دارم و فکر می کنم که در بهشت روی زمینم، ولی بخاطر ترس از گروه طالبان و نا امنی راه های شمال و مناطق مرکزی، فامیل را آورده نتوانستم.»

در پارک ملی بند امیر بیش از ۱۰ نانوایی، ۲۰ هوتل، ده ها دوکان و غرفه فعال می باشد و کار و فعالیت همه این کسبه کاران بستگی به آمار توریستان و بازدیدکننده ها دارد، به هر اندازه ای که آمار گردشگران بالا باشد، به همان اندازه درآمد و فایده کسبه کاران زیاد است.

بندامیر دارای شش جهیل طبیعی بنام های«‌ بند غلامان، هیبت، پنیر، پودینه، ذوالفقار، قمبر»‌ می باشد و همین مناظر طبیعی سبب شد که این ساحه در سال ۱۳۸۷ به عنوان پارک ملی افغانستان اعلام گردد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA