ads

سفر وزیر خارجه به هندوستان

مقام ها در وزارت خارجه از سفر زلمی رسول به هندوستان خبر داده اند. جانان موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه در کابل به خبرنگاران گفت که زلمی رسول وزیر امورخارجه، در راس یک هیات بلند پایه به هندوستان سفر می کند تا پیرامون موضوعات مربوط به صلح با همتای هندی خود گفت و گو کند.

نویسنده: The Killid Group
11 ثور 1391
سفر وزیر خارجه به هندوستان

مقام ها در وزارت خارجه از سفر زلمی رسول به هندوستان خبر داده اند.

جانان موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه در کابل به خبرنگاران گفت که زلمی رسول وزیر امورخارجه، در راس یک هیات بلند پایه به هندوستان سفر می کند تا پیرامون موضوعات مربوط به صلح با همتای هندی خود گفت و گو کند.

به گفته موسی زی، وزیر امور خارجه برای ایجاد یک شورای همکاری استراتژیک میان کابل و دهلی به هند سفر می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه، تداوم همکاری های امنیتی، سیاسی و اقتصادی میان افغانستان و هندوستان را از اهداف عمده تشکیل شورای مشترک استراتژیک میان هند و افغانستان اعلام کرد.

سفر وزیر خارجه به هند در حالی صورت می گیرد که روز یکشنبه، یک مقام ارشد نظامی هند، نگرانی های این کشور را در باره رشد افراط گرایی در پاکستان و افغانستان و تاثیرات منفی آن بالای هند، ابراز کرده بود.

به گفته نورمان آنیل کوماربراون قوماندان ارشد نیروهای هوایی هند، سال های 2013 و 2014 برای کشورهای پاکستان و افغانستان سرنوشت ساز خواهد بود.

او با اشاره به نا امنی های روز افزون در افغانستان و پاکستان گفت که مقام های کابل و اسلام آباد باید در جستجوی راه حلی برای بیرون رفت از این مشکل باشند.

هند از جمله کشورهای منطقه است که با افغانستان پیمان استراتژیک امضا کرده است و در ده سال گذشته میلیون ها دالر برای ساخت زیربناهای کشور، به مصرف رسانده است.

این کشور تعهد کرده است که ساختمان جدید پارلمان افغانستان در کابل را نیز بسازد که بخشی از کارهای آن نیز انجام شده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA