ads

حمله انفجاری به یک تجمع انتخاباتی در تخار با محکومیت ملی و جهانی همراه شد

حمله تروریستی روز شنبه/ 21 میزان به یک تجمع انتخاباتی در ولایت تخار از سوی حکومت وحدت ملی، سفارت امریکا و دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل با الفاظ شدید محکوم شد.

نویسنده: asir
22 میزان 1397
حمله انفجاری به یک تجمع انتخاباتی در تخار با محکومیت ملی و جهانی همراه شد

حمله تروریستی روز شنبه/ 21 میزان به یک تجمع انتخاباتی در ولایت تخار از سوی حکومت وحدت ملی، سفارت امریکا و دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل با الفاظ شدید محکوم شد.
عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، ضمن محکوم کردن حمله تخار گفته است که تروریستان با انجام این گونه حملات، در پی ترور مردم‎سالاری و انتخابات در افغانستان هستند.
محمداشرف غنی، رییس جمهور، نیز این حمله را محکوم کرده است.
به گفته غنی، دشمنان مردم افغانستان نمی‎توانند با انجام این گونه حملات، عزم و اراده مردم را در راستای موفقیت پروسه دموکراتیک انتخابات، تضعیف کنند.
او به نیروهای دفاعی و امنیتی دستور داده است برای تأمین امنیت تجمعات انتخاباتی و خنثاسازی توطئه‎های دشمن، بیشتر تلاش کنند.
همچنان جان بس، سفیر امریکا در کابل، گفته است که اگر گروه طالبان به راستی دنبال صلح است، حمله تخار را نکوهش و عاملانش را مجازات کند.
با این حال، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان/ یوناما، نسبت به خشونت‎های مرتبط با انتخابات در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.
یوناما با اشاره به دو حمله جداگانه به تجمعات انتخاباتی دو نامزد ولسی جرگه در ولایت‎های تخار و هرات، گفته است که نسبت به خشونت‎های مرتبط با انتخابات عمیقاً نگران است.
روز گذشته تجمعات انتخاباتی دو نامزد ولسی جرگه در ولایت‎های تخار و هرات هدف حملات انفجاری و مسلحانه قرار گرفت.
محمدجواد هجری، سخنگوی والی تخار، در صحبت با کلید گفت که در حمله تروریستی به یک تجمع انتخاباتی در ولسوالی رستاق این ولایت، 22 نفر کشته شده‎اند و 33 نفر دیگر زخم برداشته‎اند.
وی افزود که تجمع انتخاباتی نظیفه یوسفی بیگ در ولسوالی رستاق، با استفاده از یک عراده موترسایکل بمب‎گذاری شده هدف حمله قرار گرفته است و بیشتر قربانیان این حمله افراد غیرنظامی هستند.
همزمان با این، در هرات نیز افراد مسلح ناشناس به ستاد انتخاباتی یکی از نامزدان ولسی جرگه حمله کرده‎اند که در اثر تیراندازی آن‎ها، دو نفر کشته شده‎اند و دو کودک دیگر زخم برداشته‎اند.
این حمله لحظات پس از انفجار تخار در منطقه جغرتان از مربوطات ولسوالی انجیل هرات رخ داده است و در آن ستاد انتخاباتی سیدعظیم کبرزانی هدف قرار گرفته است.
از زمان شروع مبارزات انتخاباتی نامزدان تاکنون، تجمعات و ستادهای انتخاباتی چندین نامزد انتخابات ولسی جرگه در ولایت‎های مختلف هدف حمله قرار گرفته است.
پیش از این در دو حمله تروریستی در ولایت‎های ننگرهار و هلمند نیز تجمعات انتخاباتی دو نامزد انتخاب ولسی جرگه هدف قرار گرفته است که در پی این حملات ده‎ها نفر کشته و زخمی شده‎اند.
انتخابات ولسی جرگه قرار است در 28 میزان امسال برگزار شود.
وزارت امور داخله با تأکید بر اینکه تهدیدات جدی امنیتی در برابر انتخابات 28 میزان وجود ندارد، گفته است که برای تأمین امنیت روز انتخابات بیش از 50 هزار نیروی امنیتی در مراکز و محلات رای‎دهی مستقر می‎شوند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA