ads

افزایش رضایت مردم از پولیس

نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می دهد که رضایت افغانها از عملکرد پولیس ملی افغانستان رو به افزایش است. این نظرسنجی به کمک مالی برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) و یک مرکز تحقیقاتی افغانستان به نام (ACSOR) انجام شده است.

نویسنده: The Killid Group
12 دلو 1390
افزایش رضایت مردم از پولیس

نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می دهد که رضایت افغانها از عملکرد پولیس ملی افغانستان رو به افزایش است.

این نظرسنجی به کمک مالی برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) و یک مرکز تحقیقاتی افغانستان به نام (ACSOR) انجام شده است.

تهیه کنندگان این نظرسنجی می گویند که با بیش از هفت هزار نفر در سراسر افغانستان گفتگو کرده و میزان رضایت آنها را از عملکرد پولیس پرسیده اند.

در نظرسنجی مشابهی که در سال 2010 صورت گرفته بود، سطح رضایت افغانها از پولیس، در شهرها هفتاد و یک درصد و در روستاها 91 درصد اعلام شده بود.

اما نظرسنجی تازه نشان می دهد که عملکرد پولیس در سال 2011 مورد رضایت مردم بوده و میزان حمایت شرکت کنندگان نظرسنجی از عملکرد پولیس در کل، هشتاد و یک درصد اعلام شده است.

این نظرسنجی همچنین گفته است که میزان رضایت افغانها از پولیس،در مناطق جنوب غربی و مرکزی افغانستان در مقایسه با ولایات شمالی این کشور بیشتر بوده است.

وزارت داخله از نتایج این نظرسنجی استقبال کرده است.

بسم الله محمدی، وزیر داخله به خبرنگاران گفته است که برنامه های اصلاحی در نیروی پولیس به اجرا گذاشته شده و حمایت افغانها از پولیس، نمایانگر موفقیت این برنامه ها است.

آقای محمدی همچنین گفت که هنوز چالشهای عمده از جمله فساد و عدم حرفه ی بودن بخشی از ماموران پولیس، سر راه این نیرو قرار دارد.

افغانستان هم اکنون حدود یکصد و چهل و هفت هزار سرباز پولیس دارد و مسئولان می گویند که برنامه جذب نفرات بیشتر در این نیروها کماکان ادامه خواهد یافت.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA