ads

افزایش حضور زنان در ادارات دولتی در غرب کشور

مقامات در غرب کشور با بیان این که 28 درصد کارمندان ادارات دولتی در غرب کشور را زنان تشکیل می دهند، اظهار کردند که 36 درصد کارمندان خدمات ملکی در ولایت هرات زنان هستند.

نویسنده: The Killid Group
23 ثور 1393
افزایش حضور زنان در ادارات دولتی در غرب کشور

مقامات در غرب کشور با بیان این که 28 درصد کارمندان ادارات دولتی در غرب کشور را زنان تشکیل می دهند، اظهار کردند که 36 درصد کارمندان خدمات ملکی در ولایت هرات زنان هستند.
عبدالسلام سلام، رئیس ساحوی اصلاحات اداری زون غرب در این خصوص گفت: حضور زنان در ادارات دولتي هرات به تناسب سال هاي گذشته افزایش داشته است، اما با این وجود نیز محدويت های سنتي جامعه در برخي حالات مانع فعاليت بانوان در ادارت دولتي ميشود.
وي با اشاره به این که تمام ادارات دولتی در غرب کشور دارای تشکیلات معیاری هستند، خاطر نشان نمود: معاشات ماموران نسبت به گذشته تغییر کرده، تمام کارمندان از طریق رقابت آزاد استخدام می شوند، برنامه های ارتقاي ظرفیت در تمام ادارت وجود داشته و بروکراسی نیز کاهش یافته است.
شماری از مسوولان ریاست امور زنان هرات به اين باورند كه پروسه اصلاحات اداري یک تحول مثبت را در ادارات دولتي بوجود آورده و در برخی موارد تبعیض مثبت را برای زنان ایجاد کرده است.
محبوبه جمشیدی، رئیس امور زنان هرات در این زمینه عنوان کرد: پروسه اصلاحات اداری تغییر مثبت را در ادارات خدمات ملکی ایجاد کرده است.
خانم جمشيدي معتقد است كه بانوان در حكومت داري خوب ميتوانند نقش برازنده داشته باشند و از مسوولان کمسيون اصلاحات اداري ميخواهد كه حضور زنان در ادارات دولتي را به 50 درصد افزایش دهند.
هرات تنها ولايتی نيست كه زنان با تبارز توانايي و استعدادهاي شان توانستند با حضور در ادارات دولتي،  سنت شكني نمايند، بلكه مقامات ولایت فراه نیز از فعالیت گسترده زنان در این ولایت سخن می گویند.
ليلا صديقي، رئيس اداره امور زنان ولايت فراه تصریح نمود: طي 12 سال گذشته زنان توانستند حضور فعالي در عرصه حكومت داري در ادارات دولتي داشته باشند، اما با آن هم نظر به محدوديت هاي سنتي و عدم حمايت زنان از سوي دولت و برخی نهادهای حمایت کننده، زنان با مشکلات مواجه اند.
در همین حال، عبدالرحيم خطيبي، سخنگوي والي غور می گوید: حضور زنان در ادارات دولتی ولايت غور به دلیل مشکلات امنیتی کم رنگ است، حتی در برخی ولسوالی ها زنان از حق آموختن سواد هم محروم اند.
محبوبه جمشيدي، رئيس امور زنان ولايت هرات همچنین اظهار داشت: براي ارتقاي ظرفيت زنان از نگاه تعليمي، تحصيلي و كاري پروگرام هاي آموزشي در مكاتب و پوهنتون ها از سوي اداره امور زنان داير شده است تا توانایی آنان از هر جهت بالا برده شود.
به گفته مسوولان كمسيون اصلاحات اداري زون غرب، دفتر یو.اس.آی.دی “USAID” و پروژه هلپ در راستاي ارتقاي ظرفيت زنان تلاش مي كنند كه با همكاري كمسيون اصلاحات اداري در زون غرب حضور و فعاليت زنان را در ادارات دولتي افزایش دهند.
حضور و فعاليت زنان در زون غرب نسبت به ساير ولايات کشور چشم گیر بوده است، اما با آن هم از لحاظ امنيتي در سطح ولسوالي ها زون غرب مشکلاتی وجود دارد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA