ads

برگزاری یک نشست چهارجانبه پیرامون صلح افغانستان در ترکیه

منابع مختلف می گویند که روز گذشته نشست چهارجانبه در مورد صلح افغانستان در شهر استانبول ترکيه آغاز شده است. يکى از اشتراک کنندگان اين نشست به رسانه ها گفته که اين نشست آغاز و تا سه روز دیگر ادامه خواهد داشت.

نویسنده: ISMAT MAYAR
24 جدی 1396
برگزاری یک نشست چهارجانبه پیرامون صلح افغانستان در ترکیه

منابع مختلف می گویند که روز گذشته نشست چهارجانبه در مورد صلح افغانستان در شهر استانبول ترکيه آغاز شده است. يکى از اشتراک کنندگان اين نشست به رسانه ها گفته که اين نشست آغاز و تا سه روز دیگر ادامه خواهد داشت. اين منبع که چند عکس از این نشست را نيز با رسانه ها شريک ساخته، گفته که نشست متذکره به همکارى ترکيه راه اندازی شده است.
به گفته وی، در اين نشست نمايندگان دفتر طالبان در قطر، گروه طالبان شاخه ملا رسول، حکومت افغانستان و حزب اسلامى حضور دارند.
بر اساس معلومات منبع، رحمت الله وردک به نمايندگى از طالبان، ملا عبدالرؤف و عبدالحليم به نمايندگى از گروه ملا رسول، حاجی دواجان احمدزى و همايون جرير به نمايندگى حزب اسلامى و داکتر بصير نماينده کريم خليلى رئيس شوراى عالى صلح افغانستان در این نشست شرکت کرده اند.
اين نشست در حالى راه اندازی شده است که به اساس گزارشها، ترکيه به گروه طالبان پشنهاد کرده است که دفتر سیاسی این گروه در ترکیه باز شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA