ads

کودکان خیابانی در مالیزیا

هر چند مالیزیا از ثروتمندترین کشور های منطقه جنوب آسیا به شمار می رود، با آنهم در “کولالامپور” پایتخت این کشور، شمار گداها بسیار زیاد اند و بیشتر آنان را کودکان تشکیل میدهند.

نویسنده: The Killid Group
27 جوزا 1392
کودکان خیابانی در مالیزیا

هر چند مالیزیا از ثروتمندترین کشور های منطقه جنوب آسیا به شمار می رود، با آنهم در “کولالامپور” پایتخت این کشور، شمار گداها بسیار زیاد اند و بیشتر آنان را کودکان تشکیل میدهند.

“شانیس سی” گزارشگر ایشیا کالینگ، ما را به یکی از پناهگاه های این گداها برده و سعی می‎نماید ازدحام آنها و ایجاد مرکز آموزشی برایشان گزارش ذیل را تهیه نماید.

قرار گفته دفتر یونیسیف یا “دفتر سازمان ملل برای حمایت از اطفال”، در شهر “کولالامپور” ده ها هزار طفل وجود دارد که عمر خود را به رو ی جاده ها و کوچه های این شهر سپری نموده، آینده تاریکی را پیش رو دارند. ساحاتی مانند “بوکیت بنتانگ”، “چو کیت” و “سرک پیتالینگ” محلاتی اند که بیشترین تعداد گدا ها را در خود جا داده است.

یکی از زنان گدا که نمی‎خواهد نامش گرفته شود، می‎گوید:، صاحب 8 طفل می باشد که کوچکترین آن صرف 2 ساله است.

کودکانی به سنین 4 – 8 سالگی دیده می شوند که در روی جاده به فروش بازیچه های رنگارنگ مصروف اند. خواستیم با دو تن آنها که  دختران خرد سالی  بودند صحبتی داشته باشیم ولی در وسط راه با پدر آنها آقای “سیلین” برخوردیم و از وی پرسیدم که اهل کجا است؟ … برایم جواب داد که باشنده شهر “ساباح” می باشد. برای دریافت بدیل مناسب غرض نجات این اطفال کوچه گرد و آموزش های حرفوی آنها، در سال 2010 مرکز آموزشی “چوو کیت کیتا” روی دست گرفته شد.

خانم “لیو پیک سوون” یکی از بنیانگذاران مرکز آموزشی مذکور می گوید:  “بسیاری از اطفال این مرکز اعضای خانه های فقیری اند که در ساحات بدنام سکونت داشته یا از مکتب اخراج شده  و یا هم معتادین مواد مخدر می باشند. ما برای شان حرفه هایی را آموزش می دهیم که به آنها علاقمندی نشان دهند. ما همه پرسی انجام داده طی آن از اطفال خواستیم آنچه را که می خواهند بیاموزند و یا وقت خود را با آن سپری نمایند، برای ما بگویند.

از طریق این همه پرسی معلوم شد که اکثریت آنها خواهان آموختن دیزاین کاری زیر پیراهن ها، ترمیم تلویزیون، ویدیو، عکاسی، نقاشی وغیره می باشند. از همین سبب پروژه های مورد نیاز را برایشان تدویر نموده در آموزش حرفه های فوق، برای آنها سعی و کوشش فراوان خواهیم نمود.”

جای خوشی اینجاست که افراد و اشخاص هنرمند و متخصصین بخش های مختلف هنر، در تطبیق پروژه مورد نیاز با ما همکاری نموده در آموزش اطفال تحت پوشش ما، همکاری همه جانبه می نمایند.

خانم “لویک پیک سوون” به سخنانش چنین ادامه داد: “در حال حاضر 200 تن از اشخاص هنرمند و نیک،  به صورت داوطلبانه آماده همکاری در این مورد گردیده اند که اکثریت شان شاگرد ها و جوانانی می باشند که به صورت داوطلبانه حاضر شده اند، در بخش های مختلف ما را کمک و مساعدت نمایند، ضمن آنکه از توجه همه آنها خیلی ها تشکر می کنم از سایر افراد و شخصیت های خیر اندیش و دلسوز تقاضا می نماییم در زمینه بی تفاوت باقی نمانده در حد توان و قابلیت های کاری خود، به کمک ما و این اطفال نگون بخت بشتابند.”

تنها ما در این عرصه داخل اقدام نشده بلکه انجو های دیگری نیز به کمک این اطفال شتافته اند، همه مشترکا سعی می کنیم تعداد طفل گدا را در مالیزیا کاهش دهیم.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA