ads

وزیر خارجه چین با مقام های پاکستانی در مورد صلح افغانستان صحبت می کند

قرار است وزیر خارچه چین به هدف گفتگو در مورد پروسه صلح افغانستان به زودی وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شود. نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته است که، اسلام آباد و بیجینگ با برخی کشورها دیگر، برای تامین صلح و ثبات در افغانستان همکاری نزدیک دارند به گفتۀ او، در جریان سفر وانگ […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
2 سرطان 1396
وزیر خارجه چین با مقام های پاکستانی در مورد صلح افغانستان صحبت می کند

قرار است وزیر خارچه چین به هدف گفتگو در مورد پروسه صلح افغانستان به زودی وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شود.
نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته است که، اسلام آباد و بیجینگ با برخی کشورها دیگر، برای تامین صلح و ثبات در افغانستان همکاری نزدیک دارند
به گفتۀ او، در جریان سفر وانگ یی به اسلام آباد درباره چگونگی تامین صلح و ثبات در افغانستان نیز بحث های بیشتر صورت خواهد گرفت.
گفتنیست که، اخیراً رئیس جمهور اشرف غنی در دیدار با شماری از فعالان حقوق زن در کابل گفته بود که، برای نخستین بار چین می خواهد در تأمین صلح، میان افغانستان و پاکستان میانجی واقع شود.
به گفتۀ رئیس جمهور کشور، صلح با پاکستان خواست افغانستان را تشیکل می دهد و این موضوع باید دولت به دولت حل شود.
این در حالیست که در حال حاضر افغانستان پاکستان را به حمایت، تمویل، تجهیز و اموزش گروه های مخالف مسلح از جمله طالبان و شبکه حقانی متهم می کند که این گروه ها در خاک پاکستان پناه گاه های امن دارند و حملات ترویستی را در آنسوی خط فرضی دیورند طرح و در داخل کشو تطبیق می کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA