ads

مـافیــــــــــا تکمیل شد

عرفان صافی، هنرپیشه سینما، از تکمیل شدن فلم جدیدی با نام «مافیا» خبر میدهد.این فلم به نویسندگی شخص خود صافی و به کارگردانی معروف سلطانی در داخل و خارج از افغانستان تصویربرداری شده است. معروف سلطانی علاوه بر کارگردانی این فلم در جمع تهیه کنندگان آن نیز قرار دارد. به گفته عرفان صافی، بودجه تهیه فلم مافیا را که درحدود 30 تا 40 هزار دالر برآورد میشود، زهیر شیرزی، سمیر کاکر و معروف سلطانی پرداخته‎اند.

نویسنده: The Killid Group
2 سرطان 1395
مـافیــــــــــا تکمیل شد

عرفان صافی، هنرپیشه سینما، از تکمیل شدن فلم جدیدی با نام «مافیا» خبر میدهد.این فلم به نویسندگی شخص خود صافی و به کارگردانی معروف سلطانی در داخل و خارج از افغانستان تصویربرداری شده است. معروف سلطانی علاوه بر کارگردانی این فلم در جمع تهیه کنندگان آن نیز قرار دارد. به گفته عرفان صافی، بودجه تهیه فلم مافیا را که درحدود 30 تا 40 هزار دالر برآورد میشود، زهیر شیرزی، سمیر کاکر و معروف سلطانی پرداخته‎اند. عرفان صافی، هنرپیشه سینما، از تکمیل شدن فلم جدیدی با نام «مافیا» خبر میدهد.این فلم به نویسندگی شخص خود صافی و به کارگردانی معروف سلطانی در داخل و خارج از افغانستان تصویربرداری شده است. معروف سلطانی علاوه بر کارگردانی این فلم در جمع تهیه کنندگان آن نیز قرار دارد. به گفته عرفان صافی، بودجه تهیه فلم مافیا را که درحدود 30 تا 40 هزار دالر برآورد میشود، زهیر شیرزی، سمیر کاکر و معروف سلطانی پرداخته‎اند.
در این فلم چهره های جدیدی نیز دیده میشوند، از جمله نادیه بهار، سحر فرهمند در میان بازیگران زن و زهیر شیرزی و سمیر کاکر در میان بازیگران مرد، تازه کار میباشند. از نظر عرفان، یکی از تفاوت های این فلم با دیگر فلم های افغانی در آن است که دارای داستــان عشـقــی، صحنـه های کمیدی و تراژیک میباشد.
از سویی هم، عرفان صافی میگوید که تهیه کنندگان این فلم در قسمت بازیگران زن به مشکلاتی روبه‎رو بوده‎اند: «تهیه کنندگان فلم مافیا بعد از 9 ماه تلاش توانستند دختری را پیدا کنند که در فلم نقش مورد نظر آن‎‏ها را بازی کند.» این دختر مورد نظر نادیه بهار است که به عنوان چهره جدید در سینما حضور یافته و بازیگری وی کماکان مورد پسند کارگردان فلم و تهیه کنندگان آن قرار گرفته است. عرفان صافی که نقش مقابل نادیه بهار را بازی کرده است، میگوید: «او (نادیه بهار) در اولین تجربه بازیگری اش توانسته نقشی را که برایش داده شده بود، خوب بازی کند.»
بازیگران دیگـری کـه در فلــم مافیـا حضور یافته‎اند، شامل چهره های چون؛ رسول ایمــان، روح‎الله رحیـمـی، روهیـد صالح، زبیده، هـمایـون سخــی، رومــان حقیقی، تریناسیفی و دیگران میباشند.
هرچند صافی تاریخ دقیق نمایش این فلم را نمی گوید اما وعده میدهد که این فلم تا عید قربان برای علاقمندان سینما به نمایش گذاشته خواهد شد: «فلم مافیا کارهایش تمام شده و تنها ایدیت آن مانده است. بعد از تمام شدن کار ایدیت فلم نظریات کارشناسان سینما گرفته میشود و در صورت لزوم در فلم وارد خواهد شد.»
به گفته وی، قرار است این فلم ابتدا در افغانستان و بعد از آن برای افغان های مهاجر در خارج نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. صافی میگوید: «ما تصمیم داریم این فلم را در خارج از افغانستان نیز به نمایش بگذاریم تا هزینه مصرف را دوباره به دست آوریم.»
عرفان صافی 25 ساله که در فلم «مافیا» نقش مرکزی را بازی کرده میگوید، نقش وی در ابتدای فلم منفی بوده و به تدریج تا آخر فلم شکل مثبت را به خود میگیرد. نظر به داستان فلم، صافی در ابتدا یک فرد عیاش و تن‎پرور است. او بعدتر در صف نیروهای امنیتی جذب شده و رفته رفته به یک پولیس متعهد تبدیل میشود.
به گفته خود صافی، وی بار اول در فلم «چرخ» به کارگردانی سلیم شاهین نقش بازی کرده بود. او بعد از آن در دیگر فلم ها نیز توانایی‎اش را آزمایش کرده بود تا بداند که آیا میتواند هنرپیشه شود یا خیر. اما زمانی که وی در فلم «پلان» از نادرشاه اقبال در نقش مرکزی پذیرفته شد و مورد استقبال سینماگران افغان قرار گرفت، باور وی به خودش بیشتر شد.
عرفان صافی یکی از خاطراتش را از سینما چنین یادآور میشود: «بعد از دوران طالبان که سینماها به روی مردم باز شد، من فکر می‎کردم که فلم سازی تنها در هندوستان و برخی کشورهای دیگر وجود دارد و بس. اما یکی از روزها در سینما رفتیم و دیدم که یک فلم به زبان دری ثبت شده بود و افکارم تغییر خورد و خوشحال شدم که ما هم میتوانیم فلم بسازیم. از آن زمان تصمیم گرفتم که خودم در سینما کار کنم.»
از نظـر ایـن هنـرپیشــه جــوان، در چنــد سال اخیـــر سـیـنـمای افغـانستان شاهد پیشرفت‎های چشم‎‏گیری بوده و فلم های زیادی ساخته شده است، در حالی که قبل از آن در سینماهای کشور به جز فلم های خارجی از داخل چیزی وجود نداشت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA