ads

مصرف 18 درصد کمک های جهانی توسط حکومت

وزارت مالیه می گوید، صرف 18 درصد کمک های جامعه جهانی توسط حکومت افغانستان به مصرف رسیده است. به گزارش رادیو کلید کابل، بر اساس قرار داد های امضا شده در 10 سال گذشته، جامعه جهانی 69 ملیار دالر به افغانستان کمک نموده که تنها تا سال 1389، 57 ملیارد دالر به افغانستان تادیه شده است.

نویسنده: The Killid Group
6 سنبله 1390
مصرف 18 درصد کمک های جهانی توسط حکومت

وزارت مالیه می گوید، صرف 18 درصد کمک های جامعه جهانی توسط حکومت افغانستان به مصرف رسیده است.

به گزارش رادیو کلید کابل، بر اساس قرار داد های امضا شده در 10 سال گذشته، جامعه جهانی 69 ملیار دالر به افغانستان کمک نموده که تنها تا سال 1389، 57 ملیارد دالر به افغانستان تادیه شده است.

وزارت مالیه راپور همکاری هایی که به افغانستان صورت گرفته رت در کتابی زیر عنوان “کمک های انکشافی” چاپ نموده که در آن در مورد کمک های بین المللی با افغانستان، کمک به سکتور ها، موثریت کمک های خارجی، مصرف و سایر موارد بحث شده است.

داکتر حضرت عمر زاخیلوال وزیر مالیه روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این مساعدت ها که اکثریت آن از طریق کنفرانس های بین المللی بدست آمده، بیشترین قسمت آن توسط خود کشورهای کمک کننده مصرف می شود.

وزیر مالیه همچنین گفته است که  آنها تلاش دارند تا بر اساس فیصله کنفرانس کابل حد اقل 50 در صد  کمک های جامعه جهانی توسط دولت افغانستان مصرف شود.

اما آقای زاخیلوال به این نیز تاکید کرده است که بودجهء که از سوی دولت افغانستان به مصرف می رسد، چند مراتبه شفافیت و موثریت بیشتر نسبت به کشورهای بین المللی دارد.

گفته می شود ایالات متحده در جمله کشورهای کمک کننده در ردیف اول قرار دارد که از تعهد 65 ملیون دالر، 37 ملیون آنرا به مصرف رسانده و در قدم دوم جاپان، اتحادیه اروپا و بانک انکشاف آسیایی و سایر کشور ها قرار دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA