ads

لغزش زمین در بدخشان؛ تفاوت در آمار تلفات

مقامات امنیتی  بدخشان از لغزش کوه در این ولایت خبر داده اند، اما آمار تلفات ارائه شده از سوی این مقامات تفاوت فاحشی دارند.

نویسنده: The Killid Group
12 ثور 1393
لغزش زمین در بدخشان؛ تفاوت در آمار تلفات

مقامات امنیتی بدخشان از لغزش زمین در این ولایت خبر داده اند، اما آمار تلفات ارائه شده از سوی این مقامات تفاوت فاحشی دارند.
به نقل از پژواک، مسوولين ولايت بدخشان ميگويند که حدود 3 صد منزل در اثر لغزش زمين در ولسوالى “ارگوى” ولايت بدخشان زير کوه شده و بيش از2100 تن را هلاک ساخت.
احمد نويد فروتن، سخنگوى والى بدخشان ساعت هشت ونيم شب شنبه به پژواک گفته است که اين حادثه حوالى ساعت 1:30 بعد ازظهر امروز  در قريه “آب باريک” ولسوالى ارگو  اين ولايت به وقوع پيوسته است.
به نقل از رادیو آزادی، مقام های ولایت بدخشان از کشته شدن حدود 400 تن در نتیجه لغزش زمین در آن ولایت خبر می دهند.
داکتر گل محمد بیدار، معاون والی بدخشان گفت: در نتیجه بارندگی شدید، یک تپه خاکی در منطقه آب باریک ولسوالی ارگو بالای یک قریه فرو ریخته است.
آقای بیدار افزود: این حادثه امروز ساعت 11 بجه رخ داده است و 300 خانواده دیگر که با تهدید روبرو بودند، توسط نیروهای نجات به محلات امن انتقال داده شده اند.
به نقل از بی بی سی، مقامات محلی ولایت بدخشان از کشته شدن 2500 تن در اثر لغزش زمین در قریه آب باریک ولسوالی ارگوی خبر داده اند.

فضل الدین عیار، قومندان امنیه ولایت بدخشان گفت که این حادثه حوالی ساعت 12:15 دقیقه به وقت محلی رخ داده و انتظار نمی رود کسانی که در زیر گل و آوار باقی مانده‌اند، زنده باشند.
وی تاکید کرد که نیروهای پولیس فقط توانسته‌اند مقدار کمی مواد غذایی و آب آشامیدنی در بین مردم توزیع کند و باید به آسیب‌دیدگان کمک فوری صورت گیرد.
این در حالی است که بر اساس خبرنامه ریاست جمهوری، قرار است یک هیات بلند پایه به زودی از کابل به بدخشان سفر نماید.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA