ads

قوماندان امنیه کندهار پیشنهاد پاکستان مبنی بر بازگشایی مرز سپین بولدک _چمن را رد کرد

مقام‌های ولایتی در کندهار پیشنهاد پاکستان مبنی بر بازگشایی مسیر سپین بولدک چمن را رد کرده اند.

نویسنده: zekria
23 ثور 1396
قوماندان امنیه کندهار پیشنهاد پاکستان مبنی بر بازگشایی مرز سپین بولدک _چمن را رد کرد

مقام‌های ولایتی در کندهار پیشنهاد پاکستان مبنی بر بازگشایی مسیر سپین بولدک چمن را رد  کرده اند.
جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه این  ولایت می گوید:”شب گذشته مقام‌های دولت پاکستان تقاضا کردند که این مسیر به روی ترافیک باز شود اما اداره ولایتی کندهار به هدف حل دایمی این مشکل پیشنهاد دولت پاکستان را رد کرده است.
قوماندان امنیه کندهار افزوده که  پاکستان صلاحیت مسدود کردن و بازگشایی این راه مرزی را از آن خود کرده و با افزایش تنش‌های سیاسی هر ازگاهی این مسیر را به روی تردد وسایط و عبور و مرور مردم در دو سوی خط فرضی دیورند می بندد.
این مقام ارشد امنیتی کندهار هشدار می دهد: دروازه مرزی سپین بولدک _چمن تا زمانی مسدود خواهد ماند که دولت پاکستان به خواست‌های دولت افغانستان مبنی بر حل دایمی این مشکل لبیک نگوید.
به گفته جنرال رازق، در حال‌ حاضر بررسی‌‎ تیم‌های تخنیکی دو کشور در مورد مشخص شدن مالکیت افغانستان و یا هم پاکستان بر مناطق لقمان و نظر ولسوالی سپین بولدک تمام شده است و نتایج آن از سوی حکومت اعلام خواهد شد.
این در حالیست که جمعه گذشته نیروهای پاکستانی به هدف سرشماری وارد مناطق نظر و لقمان که در ولسوالی سپین بولدک کندهار و در مرز میان  افغانستان_پاکستان موقعیت دارند شدند، اما نظامیان افغان مانع آنان گردیدند که در نتیجه میان هردو طرف درگیری خونین رخ داد و نیز راه سپین بولدک_چمن به روی ترافیمک مسدود گردید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA