ads

عبدالله عبدالله: کسی حق ندارد تا کمیسیون انتخابات را تهدید کند

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‎گوید که کمیسیون انتخابات یک کمیسیون مستقل است و کسی اجازه ندارد تا تصمیم خود را بر این کمیسیون تحمیل کند.

نویسنده: asir
24 ثور 1397
عبدالله عبدالله: کسی حق ندارد تا کمیسیون انتخابات را تهدید کند

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‎گوید که کمیسیون انتخابات یک کمیسیون مستقل است و کسی اجازه ندارد تا تصمیم خود را بر این کمیسیون تحمیل کند.
عبدالله عبدالله که امروز در نشست شورای وزیران صحبت می‎کرد، نسبت به چگونگی تصمیم‎گیری درباره نصب پرچسب انتخاباتی در کاپی تذکره تابعیت واکنش نشان داد.
عبدالله گفت که در پی افزایش نگرانی‎ها در پیوند به نصب برچسب انتخاباتی در تذکره‎های اصلی، تصمیم بر آن بود تا کمیسیون انتخابات موضوع نصب برچسب در کاپی تذکره‎های رای‎دهندگان را مورد بررسی قرار دهد.
به گفته وی، پس از بررسی این موضوع، چهار عضو کمیسیون فیصله و اعلام کردند که نصب برچسب در کاپی تذکره‎ها از نگاه حقوقی و تخنیکی ناممکن است.
رییس اجرایی افزود که حالا شماری از اعضای کمیسیون انتخابات شکایت دارند که آن‎ها برای موافقت با طرح نصب برچسب در کاپی تذکره‎ها زیر فشار و تهدید قرار دارند.
عبدالله با بیان اینکه هیچ کس حق تهدید کمیسیون انتخابات را ندارد، گفت که تهدید اعضای این کمیسیون، نقطه پایان پروسه مردم‎سالاری در کشور خواهد بود.
وی افزود که تحمیل تصمیم‎ها بر کمیسیون و تهدید اعضای آن به استعفا، قربانی‎های مردم در راستای مردم‎سالاری و همچنان استقلالیت این کمیسیون را زیر سوال می‎برد.
او گفت که این کار برای مردم قابل قبول نیست و انتخابات را به انحراف می‎کشد.
رییس اجرایی علاوه کرد که شاید آخرین فرصت‎ها برای برگزاری “انتخابات خوب” در کشور فراهم است و حکومت مسوولیت دارد تا زمینه برگزاری آن را فراهم کند.
عبدالله بدون اشاره به شخص/ اشخاصی گفت که تکرار گذشته را خواب ببینند و مردم اجازه بازی با سرنوشت و رای میلیونی خود را به آن‎ها نخواهند داد.
وی علاوه کرد که مردم پروسه‎های دموکراتیک را با خون خود به دست آورده‎اند و با خون خود از آن‎ها دفاع خواهند کرد.
اخیراً خبرهایی به نشر رسیده است که حکومت اعضای کمیسیون مستقل انتخابات را هشدار داده است که اگر طرح نصب برچسب در کاپی تذکره‎ها را قبول نکنند، باید استعفا بدهند.
ناظران می‎گویند که این اجرای این طرح باعث تقلب در انتخابات خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA