ads

طالبان بیش از 20 ملیون افغانی پول صرفیه برق در هرات را جمع‌آوری کرده‌اند

مخالفان دولت در ولسوالی کشک رباط سنگی هرات به شکل سیار و پراگنده حضور دارند و هر از گاهی برخی قریه‌های این ولسوالی را نا امن می‌سازند.

نویسنده: zekria
19 حمل 1396
طالبان بیش از 20 ملیون افغانی پول صرفیه برق در هرات را جمع‌آوری کرده‌اند

مخالفان دولت در ولسوالی کشک رباط سنگی هرات به شکل سیار و پراگنده حضور دارند و هر از گاهی برخی قریه‌های این ولسوالی را نا امن می‌سازند.
فرهاد روفیان، ولسوال کشک رباط سنگی، روز شنبه تاریخ 19 حمل سال 1396 در نشست خبری، گفت: “مخالفان دولت در این ولسوالی پایگاه مشخصی ندارند که دولت برای سرکوب آنان اقدام نماید.”
هم‌چنان روفیان، خاطر نشان کرد، با وجود نا امنی در این ولسوالی 26 درصد عواید آن نیز افزایش یافته و حدود 25 ملیون افغانی نیز جمع آوری شده‌است.
کشک رباط سنگی، از ولسوالی‌های می‌باشد که مسیر انتقال لین برق ترکمنستان به شهر هرات می‌باشد، اما بنابر اظهارات ولسوال این ولسوالی، از میان 226 قریه آن تنها به 20 قریه برق توزیع شده‌است.
فرهاد روفیان، علاوه کرد که، پول صرفیه برق چندین قریه توسط زورمندان محلی جمع‌آوری می‌شود.
در همین حال، وحید کامرانی، رییس شرکت هرات – برشنا، به کلید می‌گوید: “به دلیل تهدیدات امنیتی بیش از 20 ملیون افغانی پول صرفیه برق مشترکین را مخالفان دولت از این ولسوالی جمع‌آوری کرده‌اند.
هم‌چنان جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات، می‌گوید: “25 تا 30 درصد از جغرافیای ولسوالی‌های شیندند، کشک رباط سنگی و گلران در تصرف طالبان قرار دارد.”
وی، کمبود نیروهای امنیتی را دلیل اصلی حضور گروه‌های مخالف دولت عنوان می‌کند.
با این حال، شماری از اعضای شورای ولایتی هرات، از نفوذ برخی گروه‌های مخالف دولت ابراز نگرانی می‌کنند.
کامران علیزایی، رییس شورای ولایتی هرات، می‌گوید: “سهل انگاری و کم توجهی مقام‌های حکومتی باعث ناامنی در برخی از مناطق این ولایت شده‌است.”
گفتنیست که، ولسوالی کشک رباط سنگی در 57 کیلومتری شهر هرات موقعیت دارد و به گفته‌ای ولسوال، نفوس این ولسوالی به 196 هزار تن می‌رسد.
اختطاف، باجگیری، جابجایی مواد انفجاری و ماین‌های کنار سرک، تخریب پایه‌های برق توسط مخالفان دولت، از مشکلاتی می‌باشد که به گفته‌ای فرهاد روفیان در این ولسوالی وجود دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA