ads

صیاد: بستن دفاتر کمیسیون انتخابات باعث تأخیر در برگزاری انتخابات می‌شود

کمیسیون مستقل انتخابات می‎گوید که بستن دروازه‎های دفاتر ولایتی این کمیسیون باعث تأخیر در برگزاری انتخابات خواهد شد.

نویسنده: asir
25 سنبله 1397
صیاد: بستن دفاتر کمیسیون انتخابات باعث تأخیر در برگزاری انتخابات می‌شود

کمیسیون مستقل انتخابات می‎گوید که بستن دروازه‎های دفاتر ولایتی این کمیسیون باعث تأخیر در برگزاری انتخابات خواهد شد.
گلاجان عبدالبدیع صیاد، رییس این کمیسیون روز یک‎شنبه/ 25 سنبله در یک نشست خبری در کابل گفت که به فرهنگ مسدود ساختن دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات در کشور باید پایان داده شود؛ زیرا بستن این دفاتر باعث تأخیر در برگزاری انتخابات خواهد شد.
وی می‎گوید در صورتی که انتخابات با تأخیر روبه‎رو شود، مسوولیت آن به دوش افرادی خواهد بود که جلو فعالیت کمیسیون مستقل انتخابات را در مرکز و ولایات می‎گیرند.
با این حال، وزارت امور داخله می‎گوید که هيچ‎کسی حق ندارد دفاتر انتخابات را مسدود کند.
اخترمحمد ابراهیمی، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله، در یک پیام تصویری گفته است که مسوولان امنیتی را توظیف کرده است تا امنیت کامل دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات را تأمین کنند و در صورت لزوم، به زور نیز متوسل شوند.
هواداران و اعضای ائتلاف بزرگ ملی افغانستان روز گذشته دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات را در ولایت‎های هرات، بلخ و کندهار بستند.
آن‎ها قبلاً گفته بودند که اگر حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات، در برابر خواسته‎های این ائتلاف تمکین نکنند، اجازه کار برای کمیسیون مستقل انتخابات نخواهند داد.
بیومتریک رای‎دهندگان، تغییر نظام انتخاباتی و اعطای اجازه نظارت برای احزاب از پروسه انتخابات، مهم‎ترین خواسته‎های ائتلاف بزرگ ملی افغانستان است که حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات گفته‎اند برای رسیدگی به این خواسته‎ها، زمان از دست رفته است.
شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رییس جمهور، در واکنش به بستن دروازه‎های دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات در چند ولایت در صفحه فیسبوکش نوشته است، افرادی که در برابر پروسه انتخابات موانع ایجاد می‎کنند، حامیان طالبان هستند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA