ads

شکایت بیماران از برخورد نادرست کارکنان شفاخانه حوزوی هرات

شماری از بیماران و پایوزان آنان، از برخورد نادرست و کم‌توجهی برخی از داکتران و نرس قابله‌های بخش ولادی شفاخانه حوزوی ولایت هرات انتقاد می‌کنند

نویسنده: zekria
1 سنبله 1395
شکایت بیماران از برخورد نادرست کارکنان شفاخانه حوزوی هرات

شماری از بیماران و پایوزان آنان، از برخورد نادرست و کم‌توجهی برخی از داکتران و نرس قابله‌های بخش ولادی شفاخانه حوزوی ولایت هرات انتقاد می‌کنند.
شماری از مریضان این بخش شفاخانه ادعا دارند، به بیمارانی بیشتر رسید‌گی می‌شود که با داکتران و قابله‌ها ارتباط داشته و یا هم از آدرس مشخصی برای آنان معرفی شوند.
آنان ادعا دارند، بخش ولادی شفاخانه حوزوی این ولایت، علاوه بر این موارد، دواهای که باید به صورت رایگان برای بیماران داده شود، به وسیله‌ای نرس قابله‌ها بالای آنان به فروش می‌رسد.
نازنین خانمی که 6 روز پیش ولادت کرده هنوزهم در بستر بیماری بسر می‌برد.
درحالی‌که رنگ چهره نازنین، به دلیل کم‌خونی زرد و لبان‌اش خشکیده است، می‌گوید: “از اثر کم‌توجهی داکتران و قابله‌های بخش ولادی بیش از اندازه خون‌اش ضایع شده و دوباره روانه شفاخانه شده است.”
نازنین، از متخصصان صحی بخش ولادی می‌خواهد، از این پس به بیماران به گونه درست رسیدگی کنند تا هیچ خانمی به سرنوشت وی گرفتار نشود.
داکتر سعیده سعید، مسوول بخش نسایی ولادی شفاخانه حوزوی ولایت هرات، این ادعای بیماران را رد کرده، می‌گوید: “متخصصان و قابله‌های بخش ولادی به صورت 24 ساعته در خدمت مریضان قرار دارند.”
داکتر سعیده می‌افزاید، در هر شبانه روز 150 تا 160 بیمار به این بخش شفاخانه مراجعه می‌کنند که از این میان 80 تا 90 ولادت، 25 تا 30 کرتاچ و 5 تا 20 بیمار سزارین می‌باشند.
به گفته مسوول بخش ولادی این شفاخانه، در هر ماه حدود 2 هزار خانم حامله در این بخش ولادت می‌کنند که حدود 1 تا 2 ولادت منجر به مرگ مادران می‌شود.
با این حال، سعیده سعید، برخورد نادرست تعدادی داکتران و قابله‌ها را با بیماران پذیرفته، می‌گوید: “چندین بار این موضوع برای قابله‌ها و داکتران گوش زد شده است.”
سعید، مراجعین بیش از حد و حجم کار زیاد را دلایل برخورد نادرست برخی داکتران و قابله‌ها با بیمارن می‌داند.
اما، مسوول بخش نسایی ولادی شفاخانه حوزوی این ولایت، فروش دوا های این شفاخانه را به وسیله قابله‌ها رد می‌کند.
وی می‌گوید: “60 درصد دوا ها و لوازم طبی به صورت رایگان به بیماران بخش ولادی داده می‌شود.”
در همین حال، مسوولان ریاست امور زنان ولایت هرات، براساس نظارت‌های که از شفاخانه حوزوی این ولایت داشته اند، راضی نیستند.
آنان نیز ادعا دارند: داکتران و قابله‌ها به بیمارانی بیشتر رسید‌گی می‌کنند که با آنان ارتباط داشته و یا هم از آدرس مشخصی برای شان معرفی شوند.

گفته می‌شود، بخش ولادی این شفاخانه روزانه پذیرایی بیش از 150 مریض می‌باشد اما حدود 6 متخصص و 45 قابله در آن به صورت رسمی خدمات صحی انجام می‌دهند.
بخش ولادی شفاخانه حوزوی ولایت هرات، یک صد بستر دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA