ads

شورای امنيت دستور تحقيق همه جانبه رويداد انتحاری ديروز در شهر كابل را صادر كرد

در پی حمله انتحاری مرگبار دیروز در شهر کابل، شوراى امنيت ملى شب گذشته نشست اضطراری برگزار کرد و به نهادهای امنیتی و دفاعی دستور داد تا تحقیقات همه جانبه را در مورد وقوع این رویداد  انجام داده و گزارش مفصل آن را به اسرع وقت به این شورا ارایه کنند. در نتیجه حمله انتحاری صبح دیروز که مهاجمان انتحاری ریاست محافظت رجال برجسته مربوط به اداره امنیت ملی را آماج قرار دادند، دست کم 28 تن کشته و 350 تن دیگر که بیشتر شان غیر نظامیان اند، زخمی شدند.

نویسنده: The Killid Group
1 ثور 1395

در پی حمله انتحاری مرگبار دیروز در شهر کابل، شوراى امنيت ملى شب گذشته نشست اضطراری برگزار کرد و به نهادهای امنیتی و دفاعی دستور داد تا تحقیقات همه جانبه را در مورد وقوع این رویداد  انجام داده و گزارش مفصل آن را به اسرع وقت به این شورا ارایه کنند.
در نتیجه حمله انتحاری صبح دیروز که مهاجمان انتحاری ریاست محافظت رجال برجسته مربوط به اداره امنیت ملی را آماج قرار دادند، دست کم 28 تن کشته و 350 تن دیگر که بیشتر شان غیر نظامیان اند، زخمی شدند.
از سوی هم این حمله از سوی بان کی مون سرمنشی سازمان ملل، امریکا، ایران و برخی از کشور های دیگر به شدت محکوم گردید.
بانکی مون که در هالند به سر می برد، گفته است که کشتار غیر نظامیان قطعا قابل توجه نیست و باید جهان علیه افراد و گروه های که غیر نظامیان را آماج قرار میدهند، مبارزه جدی کنند.
از سوی هم عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت در پی وقوع این رویداد سفر از پیش برنامه ریزی شده اش به پاکستان را به تعویق انداخت.
با این حال، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور شب گذشته هنگام عیادت از زخمیان این رویداد،  حمله تروریستی امروز را یک عمل مذبوحانه، غیر اسلامی و غیر انسانی دانسته گفت: “این عمل نمایندگی از فرهنگ جاهلیت کرده و در دین مبین اسلام جای ندارد و شیوه حرکتی است که با انسانیت ارتباط نداشته و در افغانستان ننگ شمرده می شود.”
این حمله که مسوولیت اش را طالبان بر عهده گرفت، نخستین و بزرگترین حمله این گروه پس از راه اندازی عملیات بهاری موسوم به عمری در شهر کابل است که در چند متری کاخ ریاست جمهوری و نهادهای امنیتی و استخباراتی کشور رخ میدهد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA