ads

شروع مجدد ورود برق از تاجیکستان

به دنبال ترمیم خرابی های ناشی از بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مسیر خط انتقال برق “سنگ توده – پل خمری” ورود برق از تاجیكستان دوباره از سر گرفته شد. خط انتقال 220 كیلووات “سنگ توده ـ پل خمری” به تاجیكستان این امکان را فراهم می کند كه هر سال در فصل گرما، 300 مگاوات برق از تاجیکستان به افغانستان وارد شود.

نویسنده: The Killid Group
20 ثور 1391
شروع مجدد ورود برق از تاجیکستان

به دنبال ترمیم خرابی های ناشی از بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مسیر خط انتقال برق “سنگ توده – پل خمری” ورود برق از تاجیكستان دوباره از سر گرفته شد.

خط انتقال 220 كیلووات “سنگ توده ـ پل خمری” به تاجیكستان این امکان را فراهم می کند كه هر سال در فصل گرما، 300 مگاوات برق از تاجیکستان به افغانستان وارد شود.

شركت برق تاجیكستان اعلام كرده است که انتقال انرژی برق از 13 ماه ثور آغاز شده و در هر شبانه روز معادل 40 مگاوات برق از این نیروگاه به افغانستان صادر می شود.

امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیكستان چندی پیش در دیدار با رییس جمهور كرزی، در شهر دوشنبه گفته بود که این كشور در سال 1391 صدور برق به افغانستان را تا حدود 700 مگاوات افزایش خواهد داد.

این در حالی است که به زودی هیئتی متشکل از مسوولان بخش انرژی و برق، برای بررسی چگونگی افزایش صادرات و قیمت برق، وارد شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان شود.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در روزهای نخست ماه جاری، سبب آسیب دیدن خط انتقال برق “سنگ توده – پل خمری” تاجیكستان و در نتیجه قطع انتقال برق به افغانستان شد.

صادرات برق در چهارچوب قرارداد امضا شده میان مسوولان دو كشور در سال 2008 صورت گرفت.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA