ads

رییس جمهور غنی به هند می‌رود

براساس گزارش رسانه‌های هندی، در پی پر تنش شدن روابط کابل – اسلام‌آباد، رییس‌جمهور محمد اشرف غنی، به دهلی‌نو سفر خواهد کرد.
براساس این گزارش، هند در ماه روان میلادی میزبان رییس‌جمهور افغانستان، خواهد بود

نویسنده: zekria
13 سنبله 1395
رییس جمهور غنی به هند می‌رود

براساس گزارش رسانه‌های هندی، در پی  پر تنش شدن  روابط کابل – اسلام‌آباد، رییس‌جمهور محمد اشرف غنی، به دهلی‌نو سفر خواهد کرد.
براساس این گزارش، هند در ماه روان میلادی میزبان رییس‌جمهور افغانستان، خواهد بود.
روزنامه‌ای اکونومیک تایمز، امروز گزارش داد که دهلی‌نو تلاش دارد علاوه بر 4 فروند طیاره نظامی که به افغانستان کمک کرده، حمایت‌های دفاعی خود از کابل را گسترش دهد.
بربنیاد گزارش این روزنامه هندی، افغانستان فهرستی جدید از سلاح‌های مورد نیاز نیروهای امنیتی و دفاعی خود از جمله طیاره‌های جنگی بیشتر و وسایل حمل و نقل سنگین را به دهلی‌نو ارایه کرده است.
با این جال، هند در جریان سفر جنرال قدم شاه شهیم، لوی درستیز قوای مسلح کشور، این کشور، اطمینان داده که بخش زیادی از خواسته‌های کابل را تأمین خواهد کرد.
افغانستان و هند تفاهم‌نامه همکاری‌های استراتژیک را در ماه اکتبر سال 2011 میلادی امضاء کردند که بر مبنای آن هند به تقویت زیربناها از جمله جاده‌ها، انکشاف زراعت، تجارت، آموزش و بالا بردن ظرفیت نیروهای امنیتی در افغانستان متعهد شده است.
پیش از این، دولت هند نیز چهار فروند طیاره جنگی را به هدف تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در اختیار دولت وحدت ملی قرار داد که از این طیاره‌ها در حال حاضر به هدف سرکوب مخالفان مسلح از جمله طالبان و داعش در میدان‌های نبرد استفاده صورت می‌گیرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA