ads

رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی

نمایندگان در ولسی جرگه شورای ملی هر 9 نامزد وزیر پیشنهاد شده از سوی رئیس جمهور کرزی را تایید کردند. عبدالستارخواصی منشی اول ولسی جرگه از کارکرد نمایندگان در پروسه رای دهی روز دوشنبه، ابراز قدردانی کرده گفت که در میان این کاندیدان اشخاصی بودند که در خانه کرایی زندگی و حتی نان خوردن نداشتند؛ اما توانستند رای اعتماد مجلس را بدست بیاورند.

نویسنده: The Killid Group
16 حوت 1390
رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی

نمایندگان در ولسی جرگه شورای ملی هر 9 نامزد وزیر پیشنهاد شده از سوی رئیس جمهور کرزی را تایید کردند.

عبدالستارخواصی منشی اول ولسی جرگه از کارکرد نمایندگان در پروسه رای دهی روز دوشنبه، ابراز قدردانی کرده گفت که در میان این کاندیدان اشخاصی بودند که در خانه کرایی زندگی و حتی نان خوردن نداشتند؛ اما توانستند رای اعتماد مجلس را بدست بیاورند.

ویس احمد برمک نامزد در وزارت احیا و انکشاف دهات با کسب 212 رای تایید، و بیش از 20رای رد و باطل توانست بیشترین رای تایید را از نمایندگان مجلس به دست بیاورد.

داود علی نجفی کاندید وزارت ترانسپورت و هوانوردی با  179 رای تایید، نجیب الله اوژن کاندید وزارت فواید عامه با 207 رای تایید، حسن عبداللهی کاندید وزارت شهرسازی با 207 رای تایید، حسن بانو غضنفر کاندید وزارت امور زنان با 191 رای تایید، توانستند رای اعتماد نمایندگان را به دست بیاورند.

همچنان عبیدالله عبید، نامزد وزارت تحصیلات عالی با 199 رای تایید، اسماعیل خان وزیر پیشنهادی وزارت آب و برق با 175 رای تایید، ثریا دلیل کاندیدای وزارت صحت عامه با 199 رای تایید و امیرزی سنگین با به دست آوردن 199 رای تایید هر یک توانستند که کرسی های وزارت های مربوط شان را به دست آورند.

پیش از این، میزان رای اعتماد وزیران پیشنهادی کابینه از سوی وکلای پارلمان، در سطح پایین تری قرار داشت و این فراز و نشیب ها میان پارلمان و ولسی جرگه جنجالهای زیادی را نیز میان دو قوه ، خلق کرد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA