ads

دیدار عبدالله با معاون رییس جمهور امریکا/ پناه‌گاهای تروریستان در پاکستان هنوز یک مشکل جدی است

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور با مایک پنس معاون رییس جمهور ایالات متحده امریکا در قصر سفید دیدار کرد.

نویسنده: abdali
27 عقرب 1396
دیدار عبدالله با معاون رییس جمهور امریکا/ پناه‌گاهای تروریستان در پاکستان هنوز یک مشکل جدی است

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور  با مایک پنس معاون رییس جمهور ایالات متحده امریکا در قصر سفید دیدار کرد.

در خبرنامه ریاست اجراییه که امروز(شنبه) به رسانه‌ها فرستاده شده، آمده است که در این دیدار، مایک پنس معاون رییس جمهور امریکا با ابراز رضایت از پیش‌رفت‌های به دست آمده در افغانستان بر تحکیم و گسترش روابط میان دو کشور تاکید کرد.

رییس اجراییه در صحبت‌های خود گفت که حکومت و مردم افغانستان از اعلان استراتیژی جدید حمایت می‌کنند و آن را یک فرصت جدید برای افغانستان و منطقه می‌دانند.

آقای عبدالله گفت:” اکنون نیروهای مسلح افغانستان با تحمل قربانی‌ها و دشواری‌های فراوان مسوولیت دفاع مستقلانه از کشور را به عهده‌دارند و برنامه‌های شوم طالبان، القاعده و داعش را در افغانستان ناکام ساخته‌اند.”

او با اشاره به حمایت بیرونی و موضوع پناه‌گاه‌های تروریست‌ها گفت: مشکل پناه‌گاه‌های تروریست‌ها هنوز یک مشکل جدی است و امیدواریم پاکستان در برچیدن این پناه‌گاه‌ها همکاری کند.

در همین حال، آقای پنس معاون رییس جمهور امریکا در بخش دیگر از صحبت‌های خویش، افغانستان را کشور غنی و با فرهنگ دیرینه و تاریخی خواند و مردم افغانستان را قهرمان، شجاع و با شهامت گفت.

آقای پنس فزود:” می‌خواهم از قهرمانی‌ها و جانفشانی‌های قوای مسلح دلیر شما در مبارزه با تروریزم، طالبان، القاعده و داعش قدردانی و ستایش نمایم.”

آقای پنس در بخش دیگر از صحبت‌های خویش با ابراز رضایت از نتایج مثبت استراتیژی جدید گفت که از نتایج و پیامدهای استراتیژی جدید خرسند و راضی هستيم. وي، تعهد ایالات متحده را مبنی برحمایت از حکومت وحدت ملی و استقرار و ثبات در افغانستان تکرار کرد.

در این نشست همچنان روابط منطقه‌ای افغانستان، برگزاری انتخابات شفاف، با اعتبار و سالم، وضعیت اقتصادی، اصلاحات در عرصه‌های مختلف، مبارزه با فساد، نابود سازی پناه‌گاه‌های تروریست‌ها و تلاش‌ها برای مذاکرات صلح به بحث و بررسی گرفته شد.

رییس اجراییه کشور عصر روز دوشنبه هفته گذشته در راس یک هیأت بلندپایه، در یک سفر کاری به کشورهای ایالات متحدۀ امریکا و کانادا رفت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA