ads

دولت در بخش مبارزه علیه رسم بد دادن دختر هیچ گونه اقدام نکرده است

شماری از فعالان حقوق زن و نهادهای جامعه مدنی، دولت را به بی توجهی در بخش مبارزه علیه رسم بد دادن دختران در کشور متهم می کنند.

نویسنده: The Killid Group
8 جوزا 1395
دولت در بخش مبارزه علیه رسم بد دادن دختر هیچ گونه اقدام نکرده است

شماری از فعالان حقوق زن و نهادهای جامعه مدنی، دولت را به بی توجهی در بخش مبارزه علیه رسم بد دادن دختران در کشور متهم می کنند. شماری از فعالان حقوق زن و نهادهای جامعه مدنی، دولت را به بی توجهی در بخش مبارزه علیه رسم بد دادن دختران در کشور متهم می کنند.
پریزا رحمانی، مسوول نهاد  روزنه امید که امروز در یک گردهمایی مشترک با شماری از فعالان جامعه مدنی در کابل به هدف مبارزه علیه این پدیده صحبت می کرد، گفت:” از دو ماه به اینسو در برابر شورای ملی خیمه تحصن به منظور جلو گیری از رسم بد دادن برپا شده؛ اما دولت تاکنون در این بخش هیچ کاری را انجام نداده است.
وی از دولت، نهادهای حقوق بشری و سایر نهادهای حمایت از زنان خواست که علیه رسم بد دادن دختران در کشور مبارزه جدی کنند.
با این حال، فعالان مدنی هشدار میدهند که اگر دولت به خواست های انان توجه نکند و در بخش مبارزه علیه رسم بددان اقدام ننماید، به اعتراضات مدنی شان به گونه وسعیتر دست خواهند زد.
این در حالیست که از دو ماه به اینسو خان ولی عادل یکی از باشندگان ولایت پکتیا به هدف مبارزه علیه رسم بددادن دختران،  در کابل اعتراض و خیمه تحصن برپا کرده است؛ اما تاکنون دولت به خواست های او گوش نداده و به هدف رفع این چالش نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

پیش از این کمیسیون امور زنان، جامعه مدنی و حقوق بشر ولسی جرگه   در یک نشست با حضور وزیر سرحدات، اقوام وقبایل، نمایندگان وزارت های  امور زنان، ارشاد، حج واوقاف،  نمایندگان ولایت پکتیا در شورای ملی و خان ولی عادل فیصله کرده بود که یک کمیسیون به این ولایت سفر کند واز بد دادن   احتمالی یازده دختر در این ولایت جلوگیری و راه های محو این پدیده را نیز جستجو کنند؛ اما با گذشت هفته ها از فیصله، تاکنون خبری از کار این کمیسیون نیست.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA