ads

در يك ماه، نزديك به يك هزار تن در هرات به بيماري چشمي مبتلا شده اند

بیماری ساری “كانجكت تي واي” یا ويروس چشمي که به تازگی در ولایت هرات شیوع پیدا کرده، نگرانی های جدی را برای شهروندان این ولایت ایجاد نموده است.

نویسنده: The Killid Group
13 جوزا 1394
در يك ماه، نزديك به يك هزار تن در هرات به بيماري چشمي مبتلا شده اند

بیماری ساری “كانجكت تي واي” یا ويروس چشمي که به تازگی در ولایت هرات شیوع پیدا کرده، نگرانی های جدی را برای شهروندان این ولایت ایجاد نموده است.
از چندی بدین سو اين بيماري صدها تن از شهروندان هرات را به مشکل بینائی و ناراحتی چشم دچار کرده است.
مسوولان شفاخانه نور در ولايت هرات می گویند: این ویروس ساري مي‌باشد و به زودترين زمان به اعضای یک خانواده و حتی ساكنين یک منطقه نيز سرايت مي‌نمايد.
داکتر جمال عبدالناصر آخندزاده، رئيس شفاخانه نور هرات در مصاحبه با كليد گفت: این بیماری همه ساله در گوشه و کنار هرات به صورت اندک به مشاهده می رسید، اما در سال جاري آمار مبتلايان اين بيماري افزايش زيادي داشته و در جریان یک‌ماه نزدیک به یک هزار تن به اين بيماري مصاب شدند.
مسوولان شفاخانه نور تاكيد دارند، بیشتر مبتلايان بيماري كانجكت تي واي، اطفال زير سن 10 سال مي‌باشند.
اين مسوولان مي‌افزايند، ویروس چشمي از طریق آلودگی هوا و عدم رعایت حفظ الصحه افراد وارد چشم شده و در ابتدا باعث سرخی شدید، باد کردن چشم و درد شدید می شود.
داکتران تاکید مي كنند که این بیماری قابل پیشگیری و تداوی است.
داکتر عبدالرحمن صميم، از داکتران شفاخانه چشم هرات، در مورد علايم شيوع اين بيماري مي‌گويد: افراد که به اين ويروس مبتلا می شوند، حدود 20 روز از ناحیه چشم سوزش و ناراحتی های جدی را پشت سر می گذرانند.
شماري از آگاهان صحي، براي جلوگيري از شيوع اين بيماري تاكيد مي كنند، افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، باید از لوازم صحي و ظروف غذایی جداگانه استفاده نمايند.
در همین حال شماری از افراد مبتلا به این بیماری، از عموم مردم می خواهند تا حفظ الصحه را رعايت و در زمان تماس با افراد، دقت بیشتري داشته باشند.
بر اساس آمار شفاخانه نور هرات، در جریان یک ماه گذشته نزدیک به یک هزار تن از باشندگان اين ولايت به این بیماری مبتلا شده اند.
به گفته مسوولان اين شفاخانه، بيماري “كانجكت تي واي” از کشورهای همسایه وارد ولایت هرات شده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA