ads

خوگیانی:قرار است دروازه مرزی تورخم تا پایان امروز باز شود

مقام‌های محلی در ننگرهار می گویند:تلاش‌ها به هدف بازگشایی این مسیر شدت یافته است و ممکن تا پایان امروز این راه به روی افغانستان باز شود.عطالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید که، نظامیان پاکستانی از صبح امروز تا کنون بالای ولسوالی لعل‌پور و دیگر بخش‌های این ولایت راکت پرتاب نکرده اند و انتطار دارند تا راه‌های مرزی دوکشور نیز دوباره گشایش یابند.

نویسنده: zekria
2 حوت 1395
خوگیانی:قرار است دروازه مرزی تورخم تا پایان امروز باز شود

قرار است تا پایان امروز مسیر دروازه مرزی تورخم باز شود.
مسئولان محلی در ننگرهار می گویند:تلاش‌ها به هدف بازگشایی این مسیر شدت  یافته است و ممکن تا پایان  امروز این راه به روی افغانستان باز شود.عطالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید که، نظامیان  پاکستانی از صبح امروز تا کنون بالای ولسوالی لعل‌پور و دیگر بخش‌های این ولایت راکت پرتاب نکرده اند و انتطار دارند تا راه‌های مرزی دوکشور  نیز دوباره گشایش یابند.
وی تاکید دارد که اگر نظامیان  پاکستانی دوباره به پرتاب راکت بالای ولسوالی لعل‌پور و دیگر بخش‌های این ولایت اقدام کنند با پاسخ بالمثل نظامیان‌مرزی افغان مواجه خواهند شد.
راه‌های مرزی پاکستان با افغانستان  پس از وقوع یک حمله انتحاری در ایالت سند این کشور که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 300 تن  گردید مسدود شدند.
مقام‌های دولت پاکستان گفته بودند که این راه‌ها تا مدت زمان نا معلومی مسدود باقی خواهند  ماند. از سوی دیگر دولت پاکستان،مدعی شده بود که حمله بر زیارت لعل‌شهباز‌قلندر توسط گروه‌های تروریستی مستقر در خاک افغانستان طرح ریزی شده است که این ادعا واکنش‌های تند مقام‌های دولتی افغانستان را نیز به همراه داشت.
مقام‌های دولت افغانستان گفتند این کشور در برابر تروریزم و گروه‌های تروریستی صادقانه مبارزه کرده و لازم  است تا  پاکستان  خود لانه‌های تروریستان را در خاکش نابود کند.
گفتنیست که در نتیجه مسدود بودن دروازه تورخم در پنج روز اخیر صدها تن در دوسوی مرزها منتظر باز شدن این راه هستند و به تجاران نیز خساره وارد  شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA