ads

خشونت علیه زنان با شیوه های تازه

خشونت علیه زنان همواره وجود داشته و دراین اواخر باشیوه های جدیدی دنبال می گردد. بریدن گوش، بینی و قطع انگشتان ازمواردی  تازه ای می باشد كه در این روز ها به نمایش گذاشته شده است. چنانكه در تازه ترین اینگونه واقعات، نیروهای امنیتی جسد خانمی که یک گوش همراه با بینی او بریده شده بود را به شفاخانه حوزوی هرات انتقال دادند. مسوولان طب عدلی شفاخانه حوزوی هرات می گویند:

نویسنده: The Killid Group
10 میزان 1391
خشونت علیه زنان با شیوه های تازه

خشونت علیه زنان همواره وجود داشته و دراین اواخر باشیوه های جدیدی دنبال می گردد.

بریدن گوش، بینی و قطع انگشتان ازمواردی  تازه ای می باشد كه در این روز ها به نمایش گذاشته شده است.

چنانكه در تازه ترین اینگونه واقعات، نیروهای امنیتی جسد خانمی که یک گوش همراه با بینی او بریده شده بود را به شفاخانه حوزوی هرات انتقال دادند.

مسوولان طب عدلی شفاخانه حوزوی هرات می گویند: تا کنون مشخص نشده که گوش و بینی این خانم قبل از قتل و یا هم بعد از آن بریده شده است.

دوكتور بركت الله محمدی با اشاره به روند بررسی چگونگی قتل این خانم گفت : واقعات رویداده در جریان سالروان نشاندهنده كاهش واقعات مشابه نسبت به سال قبل را میرساند.

در همین حال مسوولین ریاست سارنوالی هرات می گویند که تحقیقات جدی آنان در مورد چگونگی وقوع این حادثه آغاز شده و بزودی یک هیات ویژه را برای بررسی این رویداد تعیین مینمایند.

زلمی احمدی مسؤل بخش منع خشونت علیه زنان ریاست سارنوالی هرات با اشاره به ثبت حدود 180 واقعه خشونت علیه زنان كه آغاز سال جاری صورت گرفته را به تناسب سال قبل روبه افزایش میداند.

از سویی هم رییس كمیسیون مستقل حقوق بشرزون غرب واقعات قتل زنان در این حوزه را در جریان شش ماه اول سالروان تكاندهنده خوانده ، تاكید دارد كه ثبت 25 واقعه قتل زنان در ولایات هرات، غور، بادغیس، فراه و نیمروز نگرانی های جدی كمیسیون را به همراه داشته است.

از جانبی هم برخی از اعضای جامعه مدنی ضمن ابراز نگرانی از افزایش و تغییر شیوه های انجام خشونت علیه زنان تاكید دارند كه اگر درراستای مهار خشونت اقدامات اساسی صورت نگیرد پیامد های ناگواری را برجا خواهد گذاشت.

نگرانی از تداوم خشونت علیه زنان در حالی از سوی مسؤلان مطرح میگردد كه برخی از آگاهان امور، عملی نشدن مجازات بالای متخلفین بصورت یكسان را از عوامل تاثیر گذار در روند روبه افزایش خشونت ها میخوانند.

هر چند مسؤلان ریاست سارنوالی هرات ایجاد سارنوالی منع خشونت علیه زنان را كه از اوایل سال گذشته به فعالیت آغاز نمود را گامی برای مهار خشونت دانسته ، مدعی اند كه از آغاز كار این بخش به بیشتر از 400 قضیه رسیده گی شده است ولی آنچه كمیسیون حقوق بشر تاكید دارد ثبت آمار های تكاندهنده میباشد كه در ظرف شش ماه اول سال به ثبت رسیده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA