ads

بست های معلمی در پروان بین 25 تا 70 هزار افغانی به فروش میرسند

باشنده‌های ولایت پروان از آنچه که فساد گسترده اداری در ریاست معارف این ولایت می دانند سخت انتقاد می کنند . به گفته پروانیان از متقاضیان بست های معلمی در این ولایت به گونه آشکارا رشوه گرفته می شود اما شماری از آنان در بدل پرداخت رشوه هم موفق نمی شوند تا در چوکات معارف […]

نویسنده: zekria
14 سرطان 1396
بست های معلمی در پروان بین 25 تا 70 هزار افغانی به فروش میرسند

باشنده‌های ولایت پروان از آنچه که فساد گسترده اداری در ریاست معارف این ولایت می دانند سخت انتقاد می کنند .
به گفته پروانیان از متقاضیان بست های معلمی در این ولایت به گونه آشکارا رشوه گرفته می شود اما شماری از آنان در بدل پرداخت رشوه هم موفق نمی شوند تا در چوکات معارف استخدام شوند.
جمشید خان و غوث الدین دوتن از متقاضیان بست های معلمی این ولایت در گفتگو با خبرنگار محلی کلید گفته اند که بست های معلمین حق الزحمه در بدل 25 هزار و بست های دایمی تا هفتاد هزار افغانی معامله می شوند.
این دوتن تاکید دارند:” با این که مبالغ یادشده را نیز تحویل کرده اند اما تا کنون استخدام نشده اند.
زلمی شهید رییس معارف پروان این خبر را تایید می کن اما می گوید:در کمیته امتحانات مشکلی وجود ندارد ولی برخی افراد سودجو وجود دارند که از متقاضایان بست های معلمی رشوه اخذ می کنند.
گفته شده فردی بنام عطا محمد متین که به عنوان آمر معارف شهر در چوکات ریاست معارف این ولایت کار می کند در همکاری با همدستانش از متقاضیان بست‌های معلمی در این ولایت رشوه اخذ می کند و افزون بر آن از معاش کارمندان حق الزحمه اداره معارف و دایمی نیز مقداری پول برمیدارد.متین اما با تایید موحودیت چالش ها در روند جذب معلمین فساد در اداره تحت کنترول خودش را نمی پذیرد. با این حال مسوولان محلی پروان تاکید دارند تا کنون شکایتی در این مورد را دریافت نکرده اند اما در صورت شکایت متعهد به بررسی این موضوع اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA