ads

باز داشت 12 تن در پیوند به تظاهرات خشونت آمیز

پولیس هرات می‌گوید در پیوند به تظاهرات خشونت آمیز روز گذشته در مقابل ساختمان قنسولگری کشور ایران در هرات 12 تن بازداشت شدند. گفته می‌شود این افراد به اتهام انگیزه دادن مظاهره کنندگان مبنی بر حمله بر ساختمان قنسولگری کشور ایران و دکان‌های عامه بازداشت شدند.

نویسنده: The Killid Group
17 سنبله 1392

پولیس هرات می‌گوید در پیوند به تظاهرات خشونت آمیز روز گذشته در مقابل ساختمان قنسولگری کشور ایران در هرات 12 تن بازداشت شدند.

گفته می‌شود این افراد به اتهام انگیزه دادن مظاهره کنندگان مبنی بر حمله بر ساختمان قنسولگری کشور ایران و دکان‌های عامه بازداشت شدند.

عبدالحمید حمیدی آمر امنیت قومندانی امنیه ولایت هرات می‌گوید از جمله 12 فرد بازداشت شده 5 تن شان از سوی پولیس و 7 تن دیگرشان از سوی کارمندان ریاست امنیت ملی تحت بررسی قرار دارند.

وی افزود در تظاهرات روز گذشته در مقابل دروازه ورودی ساختمان قنسولگری کشور ایران در هرات یک مظاهره چی کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.

بنا به اظهارات وی تظاهرکنندگان یک دکان را در آن ساحه نیز حریق نمودند و چندین دکان دیگر را خساره مند ساختند.

گفته می‌شود این تظاهرات بنا به آنچه نپرداختن پول ضمانتی متقاضیان ویزا از سوی قنسولگری کشور ایران خوانده شده است برگزار شده بود.

به گزارش “پرس تی وی”وزارت خارجه ایران در واکنش به این تظاهرات خشونت آمیز، حمله به قنسولگری ایران در هرات را “غیر قابل قبول” خوانده و از نیروهای امنیتی افغانستان به دلیل عدم جلوگیری از بروز این حادثه انتقاد کرده است.

مرضیه افخمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نسبت به پیامد منفی چنین رویدادهای خشونت‌بار، هشدار داده است.

گفته می‌شود دولت ایران در واکنش به این حادثه، سفیر افغانستان را در تهران احضار کرده است.

پس از این رویداد، کشور ایران فعالیت قنسولگری هرات را به حالت تعلیق در آورد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA