ads

اوراق تذکره تابعیت در بامیان تمام شده است

در واکنش به اتمام اوراق تذکره تابعیت در بامیان، شماری از اعضای شورای ولایتی، فعالان مدنی و احزاب سیاسی در این ولایت کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند.

نویسنده: asir
18 ثور 1397
اوراق تذکره تابعیت در بامیان تمام شده است

در واکنش به اتمام اوراق تذکره تابعیت در بامیان، شماری از اعضای شورای ولایتی، فعالان مدنی و احزاب سیاسی در این ولایت کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند.
سید حسن پیام، یکی از فعالان مدنی بامیان، امروز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که اوراق تذکره تابعیت در ولسوالی‎های شیبر، یکه‎ولنگ، پنجاب و مرکز بامیان تمام شده است.
به گفته او، صدها نفر در این ولسوالی‎ها برای گرفتن تذکره تابعیت به نزد تیم‎های سیار اداره ثبت احوال نفوس مراجعه کرده‎اند، ولی موفق نشده‎اند تا تذکره تابعیت به دست آورند.
براساس آمارها، در بامیان بیش از 700 هزار نفر زندگی می‎کنند که گفته می‎شود پنجاه درصد آن‎ها تذکره تابعیت ندارند.


طیبه خاوری، عضو شورای ولایتی بامیان، در این کنفرانس مطبوعاتی، دولت را به اعمال تبعیض در برابر مردم بامیان متهم کرد و افزود که برای این ولایت اوراق تذکره به صورت عمدی کم‎تر فرستاده شده است.
به گفته او، این کار به هدف جلوگیری از حضور بیشتر مردم در انتخابات انجام شده است.
در حال حاضر در ولایت بامیان 21 تیم سیار مصروف توزیع تذکره تابعیت برای ساکنان این ولایت هستند.
اما محمدطاهر حسنی، مدیر عمومی ثبت احوال نفوس بامیان، تمام شدن اوراق تذکره تابعیت را تنها در مناطق شهیدان و سرخ‎قل از مربوطات مرکز این ولایت تأیید می‎کند.
حسنی می‎گوید که اوراق تذکره تابعیت در این دو منطقه پس از چاشت روز دوشنبه تمام شده بود و از کابل صبح امروز/ سه‎شنبه دوهزار ورق تذکره جدید به این ولایت فرستاده شده است.
براساس معلومات مقام‎های محلی، وزارت امور داخله سهمیه مردم بامیان برای برخورداری از تذکره تابعیت را 175 هزار ورق تعیین کرده است که تا حال 52 هزار ورق آن به این ولایت رسیده است.
به گفته آن‎ها، این در حالی است که بامیان به بیش از 300 هزار ورق تذکره نیاز دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA