ads

اوباما با رهبران دولت افغانستان صحبت تیلفونی کرده است

کاخ سفید می گوید: باراک اوباما رئیس جمهور امریکا شب گذشته در صحبت تیلفونی با رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان خواستار تقویت وحدت ملی و حمایت از صلح و ثبات پایدار شده است. در خبرنامۀ که امروز از سوی کاخ سفید در واشنگتن پخش شد امده است که رئیس جمهور اوباما این موضوع را در […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
30 جدی 1395
اوباما با رهبران دولت افغانستان صحبت تیلفونی کرده است

کاخ سفید می گوید: باراک اوباما رئیس جمهور امریکا شب گذشته در صحبت تیلفونی با رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان خواستار تقویت وحدت ملی و حمایت از صلح و ثبات پایدار شده است.
در خبرنامۀ که امروز از سوی کاخ سفید در واشنگتن پخش شد امده است که رئیس جمهور اوباما این موضوع را در صحبت های تیلفونی با رئیس جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله رئیس اجراییه مطرح کرده است.
به نقل از خبرنامه، رئیس جمهور امریکا در این صحبت ها تیلفونی از مشارکت استوار میان امریکا و افغانستان قدردانی عمیق کرده و برگسترش آن تاکید نموده است.
به گفتۀ کاخ سفید، اوباما از تعهد رئیس جمهور و رئیس اجراییه نسبت به شهروندان کشور و تلاش های حکومت وحدت ملی برای کاهش فساد و حمایت از حاکمیت قانون ستایش کرده است.
همزمان با این مجیب الرحمن رحیمی، سخنگوی رئیس اجراییه نیز امروز در نشست خبری در کابل گفت که باراک اوباما در صحبت تیلفونی اش با عبدلله عبدالله وعده کرد که پس از پایان کارش به عنوان یک شهروند امریکا از افغانستان حمایت خواهد کرد.
از سوی هم ریاست اجراییه احراز کرسی ریاست جمهوری به دونالد ترامپ را نیز تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که دولت جدید امریکا فشار بالای پاکستان را بیشترکند.
این در حالیست که قرار است فردا دونالد ترامپ به حیث رئیس جمهور جدید امریکا سوگند وفا داری یاد کند و رسماً کارش را در کاخ سفید آغاز نماید.
ترامپ پیشتر در یک صحبت تیلفونی با رئیس جمهور غنی بر حمایت اش از دولت ومردم افغانستان تاکید کرده بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA