ads

اناهیتا الفت: آهنگی نمی‌خوانم که روی هنر را سیاه کنم

اناهیتا الفت دختر جوان افغان به تازه‏گی از طریق یک برنامه رقابتی تلویزیونی در عرصه‏ هنر آوازخوانی شهرت یافته است. او سال‏های اول عمرش را در عالم مهاجرت سپری کرده و با برگشت به وطن به تعلیم و تحصیل در کشور خود پرداخته است.

نویسنده: The Killid Group
31 حمل 1393
اناهیتا الفت:  آهنگی نمی‌خوانم که روی هنر را سیاه کنم

اناهیتا الفت دختر جوان افغان به تازه‏گی از طریق یک برنامه رقابتی تلویزیونی در عرصه‏ هنر آوازخوانی شهرت یافته است. او سال‏های اول عمرش را در عالم مهاجرت سپری کرده و با برگشت به وطن به تعلیم و تحصیل در کشور خود پرداخته است.

این هنرمند جوان و تازه‏کار می‏گوید: “آوازخوان شدن عشق من است. دوست دارم در آینده یک آوازخوان و هنرمند محبوبی در کشورم باشم.”

خانم الفت که به تازه‏گی به هنر موسیقی روی آورده است، می‏گوید: “موسیقی چیزی است که برایم آرامش می‌دهد، برایم راحتی می‌آورد. احساس می‌کنم این رشته‌ هنری می‌تواند مرا به هدفی که آروزیش را دارم، برساند.”

او برداشت شخصی خودش از موسیقی را چنین بیان می‏کند: “موسیقی می‌تواند ابرازی برای بیان دردها، آرزوها و احساسات مردمم باشد. من می‌خواهم با تلاش و تحصیل در رشته‌ موسیقی، نماینده‌ مردم خودم و به خصوص زنان دردمند کشورم باشم.”

این دوشیزه‏ جوان معتقد است که هنر موسیقی را نباید به تمسخر گرفت و بدون آموزش و تمرین دست به فعالیت‏های هنری زد: “آهنگی را نمی‌خوانم که روی هنر را سیاه کنم.”

او آهنگ‏های محلی هزاره‏گی را بیشتر می‏خواند؛ چون خودش به این لهجه صحبت می‏کند و خود را در این سبک راحت‏تر احساس می‏کند.

با وجودی که خانم‏ها از سوی خانواده‏های خود در افغانستان اجازه آوازخوانی را کمتر به دست می‏آورند، اما این دختر جوان افغان به این مشکل مواجه نمی‏باشد.

خانم اناهیتا می‏گوید که او در شش سالگی به ورزش روی آورده، نخست در رشته‌ جمناستیک. سپس در رشته‌ هنر رزمی «کونگ فو» روی آورده، اکنون نیز در رشته‌  «ووشو» فعالیت دارد.

برنامه “ستاره افغان” در یکی از تلویزیون‏های خصوصی به نام ” طلوع” اجرا می‏شود که سالانه از میان جوانان علاقمند به گونه‏ آماتور در هنر موسیقی اشخاصی را گزینش کرده و میان آن‏ها رقابت ایجاد می‏کند. در این برنامه نقش اساسی را رأی مردم از طریق موبایل ایفا می‏کند.

اناهیتا الفت که در رقابت سال 1392 در این برنامه اشتراک کرده بود، این برنامه را بهانه‏ای برای مطرح کردن استعداد هنری خود پنداشته و در مورد آن می‏گوید: “این برنامه می‌تواند برای رسیدن به خواسته‌هایم مؤثر باشد و من هم برای این که زودتر به هدفم برسم، در این رقابت اشتراک کردم.”

قبلاً خانم الهه سرور، لیمه سحر، ستاره هراتی و لطیفه عزیزی نیز در این رقابت‏ها اشتراک کرده بودند. بعضی آن‏ها اکنون در خارج از کشور به فعالیت‏های هنری مصروف اند که از جمله الهه سرور با داوود سرخوش یک‏جا شده و گاهگاهی آواز می‏خواند. این بار اناهیتا الفت نیز علاقمندی خود را به هنر آوازخوانی داوود سرخوش نشان داده و می‏گوید: “آرزو دارم روزی او را از نزدیک ملاقات کنم. دوست دارم با داوود سرخوش به‌گونه‌ مشترک آواز بخوانم.”

اناهیتا الفت از مشکلاتی که در مقابل زنان وجود دارد هیچ باکی ندارد. او می‏گوید که فرهنگ و سنت‏هایی که پسران و دختران را در جامعه از هم جدا می‏پندارد، برایش قابل تحمل نیست و نمی‏پذیرد. استقبال مردم از آوازخوانی این خانم باعث شده که او تبعیض میان مرد و زن را فراموش کند.

اناهیتا الفت می‏گوید که یک جوان هدفمند بوده و همیشه با امید زندگی می‏کند. او می‏گوید که انسان باید تلاش کند تا به هدفی که دارد برسد. به نظر او زندگی بدون هدف اصلاً معنی ندارد. او زندگی کردن در رویا و خیال را دوست ندارد.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA