ads

افغانستان، نا امن ترين كشور دنيا

باز هم افغانستان در فهرست نا امن ترین کشور دنیا قرار گرفت. ناتوانى حکومت، وجود فسادادارى و نبود اراده قوى در امر مبارزه با تروريزم، سبب شده تا افغانستان بار دیگر در فهرست ناامن ترين کشور جهان قرار گیرد.  

نویسنده: The Killid Group
25 جوزا 1392
افغانستان،  نا امن ترين كشور دنيا

باز هم افغانستان در فهرست نا امن ترین کشور دنیا قرار گرفت.
ناتوانى حکومت، وجود فسادادارى و نبود اراده قوى در امر مبارزه با تروريزم، سبب شده تا افغانستان بار دیگر در فهرست ناامن ترين کشور جهان قرار گیرد.

 

نهاد بين المللی اقتصاد و صلح که مقر آن در شهر نيويارک امريکا است، وضعيت ١٦٢ کشور را در سال ٢٠١٣ ميلادی، مورد بررسی قرارداده و آنها را براساس کشورهای امن و ناامن رده بندی کرده كه بر بنياد فهرست اين سازمان، ايسلند امن ترين  کشور، و دنمارک، نيوزيلند، کانادا، جاپان، اتريش، ايرلند، سلوانيا، فنلند وسويس به ترتيب در رديف دوم تا دهم کشورهای امن جهان قرار دارد. اما در فهرست شاخص صلح جهانی، افغانستان در جايگاه آخرى (١٦٢) که مفهوم  آن ناامن ترين کشور جهان است، قراردارد.

پس از افغانستان؛ کشورهای سوماليا، سوريه، عراق، سودان و پاکستان به ترتيب در رديف دوم تا ششم ناامن ترين کشورهای جهان قرار گرفته اند.

افغانستان، درحالى ناامن ترين کشور اعلام ميشود که ازده سال بدينسو، نيروهاى ٥٠ کشور در چوکات آيساف، در آن مستقر ميباشند وعليه تروريزم مبارزه مي‌کنند.

در همین حال، شمارى از کارشناسان به اين باور اند که مبارزه نيرومند نظامى جامعه جهانى درافغانستان، در ١٢سال گذشته براى تامين امنيت نبوده، بل اين نيروها به جاى مبارزه با تروريزم، اهداف خودشان را تعقيب نموده اند و اين موضوع سبب شده تا افغانستان هم چنان نا امن باقي بماند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA