ads

استقبال حکومت از استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان

ریاست اجراییه کشور از اعلام استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان استقبال می کند.

نویسنده: abdali
26 میزان 1396
استقبال حکومت از استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان

ریاست اجراییه کشور از اعلام استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان استقبال می کند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه کشور در بیانیه‌ای گفت که اتحادیه اروپا از شرکای با اطمینان و قابل محاسبۀ حکومت وحدت ملی در سه سال گذشته بوده و همکاری‌های آنان تأثیر قابل توجهی در زمینه‌های مختلف داشته است.

آقای عبدالله افزود که اتحادیه اروپا با اعلام راهبرد تازه‌اش برای افغانستان، یک‌بار دیگر حمایت و پشتیبانی‌ خویش را از حکومت وحدت ملی و مردم افغانستان تجدید کرد.

این اتحادیه در شانزده سال گذشته در کنار مردم افغانستان در مبارزه با هراس‌افگنی و تأمین صلح و ثبات قرار داشته و از فرایند مردم‌سالاری، حاکمیت قانون، حکومت‌داری خوب و بهبود وضعیت بانوان در کشور، حمایت و پشتیبانی کرده است.

رئیس اجراییه تاکید کرد که در مقابل حکومت وحدت ملی افغانستان ضمن ابراز امتنان از قربانی‌ها و همکاری‌های ۲۸ کشور عضو اتحادیۀ اروپا، اعلام می‌دارد که به تعهدات خویش در کنفرانس‌های بین‌المللی پای‌بند است و عمل می‌نماید.

آقای عبدالله می گوید که تامین صلح و ثبات در افغانستان نه تنها به سود مردم ما، بل به خیر کشورهای منطقه و جهان خواهد بود. به گفته او، در موجودیت یک افغانستان ناآرام و بی‌ثبات، هیچ کشوری در منطقه و جهان، خاطر آرام نخواهد داشت

حمایت از پروسه صلح به رهبری مردم افغانستان، تأمین ثبات و امنیت در منطقه، نهادینه‌سازی دموکراسی، تنفیذ قانون، بهبود وضعیت حقوق بشر، حکومت‌داری خوب، رشد و تقویت زنان و حمایت از توسعۀ اقتصادی و انسانی، از مهمترین بخش‌های استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA