ads

محکومیت خشونت ها در دهم محرم عليه معترضان در ایران

از اعتراض‌ مردم علیه دولت ایران دیروز یکشنبه همزمان با سالروز عاشورا در ایران، به عنوان «خونین ترین روز» از آغاز اعتراض‌ها به نتایج انتخابات در ایران نام برده شده است. کلید * خارجی * هفتم جدی 1388از اعتراض‌ مردم علیه دولت ایران دیروز یکشنبه همزمان با سالروز عاشورا در ایران، به عنوان «خونین ترین […]

نویسنده: The Killid Group
7 مرغومی 1388

از اعتراض‌ مردم علیه دولت ایران دیروز یکشنبه همزمان با سالروز عاشورا در ایران، به عنوان «خونین ترین روز» از آغاز اعتراض‌ها به نتایج انتخابات در ایران نام برده شده است.

کلید * خارجی * هفتم جدی 1388

از اعتراض‌ مردم علیه دولت ایران دیروز یکشنبه همزمان با سالروز عاشورا در ایران، به عنوان «خونین ترین روز» از آغاز اعتراض‌ها به نتایج انتخابات در ایران نام برده شده است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» امریکا در سایت اینترنتی خود نوشته است: «پولیس ایران که تظاهرات را پیش‌بینی کرده بود، برای سرکوب آن آماده شده بود، اما نتوانست مانع اعتراض‌های گسترده مخالفان شود».

خبرگزاری «رویترز» نیز در گزارشی، به نقل از سایت‌های اینترنتی حامی جنبش سبز، شمار کشته شدگان را هشت  تن اعلام کرد و از درگیری‌های این روز میان معترضان و نیروهای امنیتی به عنوان «بدترین خشونت‌ها» نام برده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارش خود با شاره به درگیری‌های گسترده در پایتخت ايران نوشته « شرایط در تهران  غیر قابل  قبول بود».

روزنامه بریتانیایی گاردین نیز در سایت اینترنتی خود شمار کشته شدگان روز عاشورا در ایران را دست کم 9  تن اعلام کرده و از اعمال خشونت گسترده نیروهای امنیتی و بسیج علیه تظاهرکنندگان به عنوان اقدامی «پرخطر» برای حکومت ایران یاد کرده است.

دولت‌های امريکا، ايتاليا و فرانسه با صدور بيانيه‌هايی، خشونت نيروهای امنيتی  ايران عليه تظاهرات شهروندان ايرانی را محکوم کردند.

کاخ سفيد اعلام کرد که «سرکوب ظالمانه‌ی» غيرنظامیان توسط دولت ايران را «قوياً محکوم می‌کند».

مايک هَمِر، سخنگوی شورای امنيت ملی کاخ سفيد در بيانيه‌ای اعلام کرد که « حکومت کردن به واسطه‌ی ايجاد هراس و خشونت هيچگاه منطقی نيست».

در بيانيه‌ی وزارت خارجه‌ی فرانسه آنچه «بازداشت‌ خودسرانه و اقدام‌های خشونت‌آميز عليه تظاهرکنندگانی که تنها به دنبال دفاع از حق آزادی بيان و دنبال کردن خواست خود برای دموکراسی هستند»، محکوم شده است.

بيانيه‌ی وزارت خارجه‌ی ايتاليا نيز با محکوم کردن سرکوب تظاهرکنندگان توسط نيروهای امنيتی  ايران، می‌گويد که «حفظ جان انسان‌ها يک ارزش بنيادی است» و در ادامه از دولت ايران می‌خواهد که با مخالفان خود وارد گفتگو شود.

 

کلید ګروپ په ټویټر او فیسبوک کې وګورئ
د تکشارک په واسطه پراختیا او طرحه جوړونه - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA