ads

حضور پر رنگ گردشگران خارجی در هرات

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات از رشد صنعت گردشگری در این ولایت خبرداده و می‌گویند که سفر گردشگران خارجی به این ولایت افزایش یافته است. آنان می‌گویند که از اول سال جاری تاکنون حدود 800 گردشگر خارجی از 70 کشور جهان از اماکن و آثار باستانی هرات دیدن کرده‌اند. در همین حال شماری از کارشناسان فرهنگی صنعت گردشگری را یک صنعت پردرآمد در جهان خوانده و تاکید می‌کنند که برای رشد و تقویت این صنعت، باید به آثار باستانی توجه جدی صورت گیرد.

رقیه حسینی
19 دلو 1402
حضور پر رنگ گردشگران خارجی در هرات

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گویند که در جریان  سال جاری خورشیدی بازدید گردشگران خارجی از این ولایت افزایش یافته است. آنان می‌گویند که از آغاز امسال تاکنون دست کم 800 گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف جهان از این ولایت بازدید کرده‌اند. در حالی‌که در سال گذشته به تعداد 300 گردشگر خارجی از این ولایت دیدن کرده بودند.

رحمت‌الله محمدی، آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، می‌گوید که بهبود وضعیت امنیتی و جاذبه‌های باستانی هرات سبب افزایش گردشگران خارجی به این ولایت شده است.

 “دیروز 26 گردشگر خارجی از کشور مالیزیا به هرات آمدند. علاوه براین، از اول سال جاری تاکنون حدود 800 گردشگر خارجی از 70 کشور مختلف جهان داشتیم.”

او می‌افزایدکه این اداره در تلاش است که برای جذب گردشگران، علاوه‌بر ساخت هوتل‌های مخصوص گردشگران، گدام‌های تاریخی هرات را نیز به بازار صنایع دستی تبدیل کند .

در همین حال شماری از گردشگرانی که برای بازدید از اماکن تاریخی به ولایت هرات آمده‌اند، از وضعیت امنیتی در این ولایت ابراز خرسندی می‌کنند.

دیوید، گردشگر امریکایی می‌گوید:”ما تصمیم گرفتیم که به افغانستان سفر کنیم و این کشور را از نزدیک ببینم. در ابتدا کمی ترسیده بودیم، اما وقتی به اینجا آمدیم، با مردم مهربان و مهمان‌نوار روبه‌رو شدیم که از حضور در اینجا لذت بردیم”.

از سوی دیگر برخی از آگاهان فرهنگی در هرات صنعت گردشگری را یک صنعت پردرآمد درجهان خوانده و می‌گویندکه برای رشد این صنعت، حکومت باید سهولت‌های لازم را برای گردشگران فراهم سازد و به آثار و اماکن تاریخی نیز توجه جدی داشته باشد.

عبدالقیوم وزیری، یکی از کارشناسان فرهنگی رشد صنعت گردشگری را در کنار توسعه اقتصادی، سبب افزایش تعاملات فرهنگی و معرفی فرهنگ و هویت مردم افغانستان به جهانیان می‌داند.

او می‌گوید:”برای رشد بیشتر صنعت گردشگری، باید ساحات باستانی مورد مرمت و توجه قرار گیرند. به وضعیت این اماکن رسیدگی شود و همچنان سهولت‌هایی برای گردشگران فراهم گردد تا آنان با آرامش و آسایش به ولایت‌ها سفر کنند”.

گفتنی است که هرات با داشتن حدود 800 آبده تاریخی و باستانی، همه ساله مورد توجه گردشگران زیادی از سراسر جهان قرار می‌گیرد.

به گفتۀ مسئولان، این ولایت در سال جاری علاوه‌بر گردشگران داخلی، میزبان گردشگرانی از کشورهای امریکا، فرانسه، تایلند، اسپانیا، ترکیه، آلمان، کویت و عربستان سعودی نیز بوده که اکثریت این گردشگران علاقمندی خاص به بازدید مکان‌هایی چون: قلعه اختیارالدین، مسجد جامع و منارهای هرات نشان داده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA